Viser søkeresultater 81 til 90 av 340
-
18-05-06, 21:45 #81
Jeg såg også programmet Lilja. Var interessant, men et temmelig nytt behandlingsopplegg vel? Kanskje det blir tatt mer i bruk slik at du kan få hjelp også. Håper det for deg.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
18-05-06, 21:57 #82
Ja det er nok nytt ennå
Så håper noe sånt kommer her også
Ellers er det et bra sted i Fredrikstad som heter Capio som mange skryter av
Skulle gjerne prøvd der også men så må jeg få Psykologen til og søke da og er ikke sikkert at ja vet ikke hvem som betaler jeg men noen må betale for oppholdet man har ikke lov betale av egen lomme dumt men og så er det ikke alle som får plass :,( Dumt alle som er syke skulle fått hjelp ivertfall da man ønsker det
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-05-06, 22:30 #83
Det går an å skifte fastlege dersom du ikke er fornøyd med legen din. Det er også mulig å få en second opinion fra en annen lege dersom fastlegen din ikke vil gi deg Amour og du vil ha det. En annen mulighet er å bestille det selv på nettet fra utlandet. Kanskje noen her som kan forklare deg det. Selv har jeg prøvd, men tror ikke jeg fikk det til.
Ellers så har jeg hørt om en jeg kjenner med anorexi som fikk et opphold på Modum, men jeg vet jo ikke hvordan behandlingen der virker da, men det var vanskelig å komme til så da er det kanskje mange som vil dit i hvertfall. Selv så tror jeg det er viktig å finne ut hvorfor man fikk anorexi ellers så er det vel kanskje ikke så lett å bli frisk dersom årsaken fremdeles er der ? Men det er nå min mening da og jeg har jo aldri hatt anorexi så jeg er nok ikke den beste til å svare.
-
18-05-06, 22:37 #84
Sant som du sier ja at man kansje må bli kvitt årsaken til sykdommen Anorexia men da en skal bare grave i barndommen prøve finne noe der eller seinere som man har opplevd kan bare gjøre det værre og føles som bortkastet tid for meg da det er maten jeg sliter med men som de ikke vil prate om er da like viktig få i seg det man skal og klare det. For får man ikke nok mat blir jo hjernen helt rar man kan glemme hvordan man spiste man vet ikke lenger man er ute av kontroll og det er for lite mat som gjør det ,og ikke om man har opplevd noe langt tilbake eller skylde på andre ting uff men men for noen er det kansje andre grunner det tror jeg er ikke samme grunn for alle det er nok ulikt det.
Jeg skulle bytta lege ja får se om jeg gjør det etterhvert
Godkoz
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-05-06, 22:47 #85
Legen din burde da kunne sette opp et forslag til hvor mye mat du trenger? Dersom vedkommende ikke kan det så kan du kanskje bli henvist til ernæringsfysiolog ved nærmeste sykehus som har det ( dersom det er lang ventetid så er det jo fritt sykehusvalg) Ønsker deg lykke til. Dette bør legen din kunne hjelpe deg med for jeg skjønner at det er viktig for deg å vite hvor mye mat du trenger/ kan tillate deg å spise.
-
18-05-06, 23:03 #86
Takker det skal jeg si til henne da jeg skal ditt til uka
GODNATTAKOZ Takker for gode svar
-
18-05-06, 23:06 #87
Jeg husker så dårlig, men her kan du lese mer:
http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodi ... 74267.html• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
18-05-06, 23:14 #88
Takker så mye for linken
Jeg tok kopi av all teksten jeg og limte inn i en ny Mail til Psykologen min håper hun leser den jeg får egentlig ikke lov sende mail kansje hun blir sint :,,,,,( Hjelp. Men jeg så sånn hjelp vil jeg ha
Men da får hun bli sint da :,( Godkoz
-
18-05-06, 23:23 #89
Hei igjen Lilja!
Var inne på MENiN forum og søkte på anoreksia og fant dette:
Skrevet: 25.08.2005 14:22:42 Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har før referert til en artikkel der en lege hevder at alle med ME har lavt stoffskifte, slik at det kan se ut som det kan være en sammenheng.
Dessverre er bare linken til et "newsletter". Det har kommet et nytt slik at linken til den artikkelen ikke virker leger.
Ellers har det stått i VG om Bjørg Eva Jensen som led av utmattelse etter anoreksia. Da jeg leste den artikkelen fikk jeg mistanke om at hun kanskje kunne lide av ME.
----------------
Kan ikke helt dette med kopiering og liming, men skal finne linken til forumsiden, kommer på neste post!
Kira
-
18-05-06, 23:29 #90
Her er linken til MENiN (forum for de med ME / Kronisk utmattelsessyndrom)
http://www.menin.no/phpbb/
Håper det kan være til nytte.
Natta Lilja!!
Klem fra Kira
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker