Viser søkeresultater 1 til 10 av 340
Threaded View
-
18-05-06, 21:23 #11
Men ifølge legen er ikke jeg syk ser sunn og frisk ut :,( Jeg klarer ikke gå fort for eks da jeg var i butikken idag og jeg klarte nesten ikke holde handlekurven jeg vil noen ganger dette sammen :,( Er redd jeg snart gjør det jeg :,( Jeg gikk en tur idag og ville snu for beina ville ikke mer men jeg tvang meg til og gå og tvinge da man ikke orker det er ikke gøy :,(
Så så jeg på et Programm på Nrk Schrødingers katt om Spiseforstyrrelser og så ville jeg gråte men klarte ikke men da samboern min kom merket han at noe var galt og da fossa det ut jeg var så sint sint for Psykologen min graver hele tiden etter hva er årsaken men jeg mener det samme som disse her men det mener ikke min Psykolog hvorfor kan ikke jeg få sånn hjelp da blir oppgitt nu føles det som verden raser sammen. At da man tror det er ikke noen årsak har opplevd mye rart men jeg tror ikke det er det snufs så blir jeg sint jeg må gå på Antideppressiva men her på dette stedet bruker de ikke det heller :,(
Man bruker ikke den metoden som min og andre Psykologer maser om hva er årsak og prøve finne den , de mener da bli man sykere og ja det mener jeg også UFF :,( Unnskyld måtte ha litt tanker ut sorry :,(
Skyldes ikke psykiske problemer
Professor Per Södersten.
Professor Per Södersten og dr. Cecilia Bergh startet med å utvikle sitt behandlingsopplegg for spisefortyrrelser for 11 år siden. Den bygger på en teori som sier at problemene ikke skyldes psykiske lidelser, slik man vanligvis har trodd. Deres undersøkelser viser at selv en uskyldig liten diett kan utvikle seg til å bli en spiseforstyrrelse. Når kroppen ikke får nok næring, kan det føre til at den reagerer på en måte som gir de klassiske, psykiske symptomene vi finner hos pasienter med anoreksi og bulimi.
- For mange er det nok vanskelig å forstå at noe så naturlig som å spise kan gå galt, men slik er det faktisk. Og det finnes mange eksempler på hva som skjer i hjernen når spisingen kommer i ubalanse, sier professor Södersten.
Bruker ikke antidepressiva
Dr. Cecilia Bergh.
Fordi forskerparet Bergh og Södersten mener spiseforstyrrelsene ikke skyldes en psykisk lidelse, får pasientene deres heller ikke antidepressive medisiner som er vanlig å bruke i slik behandling. Cecilia Bergh mener også at psykoanalyse kan forverre tilstanden til pasienter med spisefortyrrelser.
- Det er vanlig å spørre pasientene om hvorfor de ble anorektikere, samtidig som man prøver å få fram hvordan forholdene i familien har vært. Foreldre blir også trukket inn. Jo flere slike spørsmål pasientene må svare på, jo verre blir de. Derfor stiller vi ikke slike spørsmål til våre pasienter, sier Cecilia Bergh.Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker