Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Threaded View
-
13-05-06, 10:07 #6
Maste for mye ?
Det går ikke an det da ! Du har et problem og har vel rett til å påpeke dette for den som har som jobb å løse det ?
Mas videre du, med god samvittighet. Jeg tror vi er alt for snille, og finner oss i alt for mye !
Virker ikke behandlingen du får tilfredsstillende, så klag - det er mitt råd.
Hvis ingen klager havner vi nederst i bunken - og der er vi vel alt ?
Anti TPO er klart positiv da, og den er ikke det i så mange åra før den bukker under, å slutter å virke. Har den vært det i flere år. så må du nok opp i full dose. På Levaxin er det sånn sirka 1,6µG pr. kG. kroppsvekt, og du kan å regne du da. Den skal liksom finjusteres mot blodprøver og prøvene dine er jo innenfor grensene, og det kan "lure" legene til å tro at dette er den beste dosen for deg. Men det behøver ikke være slik at du er et "gjennomsnittsmenneske" - kanskje vil du ligge litt høyere. Det er ikke helt uvanlig, og din TSH er fin også, men kan godt være mye lavere. Så hvis du trives bedre med en høyere dose kan du godt forsøke det. Bare en liten doseøkning er nok til å senke den. Du bør øke den gradvis og være obs. på at hjertebank er øverste grense. Dosen påvirker hjertet og skal være "under bankegrensen".
Dosen bør være så lik som mulig hver dag. En plutselig halvering av dosen i flere dager er iallfall ikke slik naturen ordner dette !
Kjøp deg en liten eske med 7 rom i og en tablettdeler på Apoteket og lag ukedoser. Del tablettene så hver dag er så like som mulig. Skal du forsøke en endring, så prøv med 100µ i uka og fordel dosen utover.
Endringen merker du først etter flere uker og den kommer så snikende at den er vanskelig å oppdage.
Dosetidspunktet sies å være uviktig, men noen merker endring på morgen og kveldsdose. Jeg tar den med vann før jeg står opp. Det går en time med "sommel" før jeg orker å eta, og da skal det ikke ha noe å si hva jeg spiser. Skulle jeg glemme den husker jeg jo på det i løpet av noen timer. Den fordelen har man ikke hvis man glemmer en kveldsdose, men det er nok ikke så viktig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Dosering
Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 06-03-07, 19:48 -
T3 og dosering av den
Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 26-06-06, 23:30 -
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 31-05-06, 10:16

Svar med sitat
Bokmerker