Viser søkeresultater 1 til 10 av 112
Threaded View
-
11-05-06, 16:39 #6
Hei Vilde! Da jeg "suste" inn på nettsidene til Sonjas stoffskifteforum i februar, var jeg kjempesliten i hele kroppen, alt gikk tregt, konsentrasjonen var dårlig, muskel- og skjelettsmerter, var nærmest kraftløs i armene og humøret var omtrent fraværende. Etter medisineringen er formkurven stigende. Har lært mye om hypothyreose ved bl.a. å lese på disse nettsidene.
Pga at formen ikke er på topp har jeg behov for å gjøre hypolivet enkelt, ellers blir det håpløst! Fakta som har hjulpet meg:
Avgjørende å ha en god fastlege som kan mye om hypothyreose.
Doseøkning forsiktig, over tid, ellers kan symptomene blomstre opp.
Lære seg mest mulig om sykdommen. Jmfr. Finn, Gogutten!
Være forberedt på at vi har masse "rare" symptomer ved oppstart av medisiner. Jmfr. Nora, Gojenta!
Det tar tid, før vi finner vedlikeholdsdosen. 1/2 - 1 år? Noen bruker lenger tid, dessverre.
Det er viktig å være snill mot seg selv,- stress er ikke bra for noen. Vektøkning er vanlig, unngå derfor karbomat. Trening er viktig, men alt til sin tid. Men det er bedre å klare å gå en liten tur enn å sitte helt i ro!
Forøvrig bruker vi mer energi når vi ler enn når vi gråter!
Lykke til Vilde og alle andre!
Joni
Lignende tråder
-
Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
Av Vår i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 14Siste melding: 27-03-10, 07:44 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
Når får man komme til endolkrinolog?
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 19-02-07, 14:12 -
Kan laft stoffskifte komme og gå?
Av dolla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-07, 22:09

Svar med sitat
Bokmerker