Man kan bestille medisin for tre måneders forbruk fra for eksempel Spania (det var en del sidkusjon om dette når det viste seg at Fosamax varmye billigere der, og de som hadde bodd i Spania og var hjemme en periode ville ha fosamaxen sin fra sitt gamle spanske apotek.)
Fosamax måtte man betale selv før det kom på blå resept.
Og Norge sluttet seg til eller måtte slutte seg til en gjensidig avtale som gjorde at de maåtte tillate slik import. Nå er den utvidet til å gjelde USA, kanskje. Det er nok det legen mente, at tollen ikke lenger kunne stoppe medisin til privat bruk fra amerika.
Armour koster noe sånt som 24 dollar, Nature-throid 16 dollar, og Time Caps er enda billigere, og qualitest er også billig. Man man må finne et apotek som er villig til å sende det. Alld dem jeg vet om er nokså dyre.
Det ville være bedre hvis noen hadde bodd en periode der over og kjente et apotek.
Jeg vet ikke om resonnementet om å kjøpe på internett og å ha en resept her i lomma stemmer. Kanskje man må sende den. Vet ikke.
De samme regler gjelder i hele europa, så de på de tyske forumene har de samme forutsetningene.
Noen i england har lenge importert Armour og lign. per post, tollen der har ikke stoppet medisin fra usa noe særlig. Men jeg tror ikke det er noe billigere.
Jeg innbiller meg at det ville være billigere her hvis et apotek tok inn 1000 tabletter eller mer til engrospris og lot oss betale mindre for resepten. Frakt er dyrt også..