Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: Mensen og slik....
Threaded View
-
04-05-06, 22:18 #18
Til Lilja
Du spør om dette med figuren etter at man har født barn. Jeg har ikke gjort det selv da, men både moren min og en venninne har faktisk blitt tynnere etter at de fikk barn, så det tror jeg er individuelt.
Når det gjelder fødsel så vet jeg at det er mulig å få keisersnitt etter eget ønske dersom man føler at man ikke makter en fødsel. Det er vanlig ved sykehuset jeg tilhører og sikkert andre steder også at gravide som er redd for å føde kan komme å snakke med en jordmor om det de er redd for 1 eller flere ganger. Ved planlagt keisersnitt vil du få time til det ca.1 uke før du har termin, og du vil få bedøvelse i ryggen ( epidural) slik at du er våken, men ikke kjenner noe smerte. Du vil få et slags skjermbrett foran deg/dere (barnefaren kan være med) slik at dere ikke ser operasjonsfeltet.
Det er også mulig å få epidural under en fødsel, men da må du ha litt rier på forhånd tror jeg slik at du har åpnet deg litt.
Det er viktig å huske at keisersnitt fører til at det er begrenset hvor mye du kan løfte etterpå og at det vil være sårsmerter en stund frem over.
Når vi har hypotyrose er det en viss fare for at barnet kan ha lavt stoffskifte den første tiden etter fødselen.
Lignende tråder
-
De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 11-05-11, 20:25 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Helt utslått før mensen
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 5Siste melding: 24-04-07, 20:17

Svar med sitat
Bokmerker