Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
02-05-06, 23:11 #6
Så snille og skjønne dere er
Nei, jeg tror kanskje ikke stoffskiftet mitt er helt OK. La ut prøvesvarene mine for en stund siden her, og fikk tilbakemeldinger på at det så tålig greit ut. Men så ser jeg jo noe av alt det dere skriver om ulike medikamenttyper, så dette må jeg jo gripe tak hvis jeg finner en oppegående lege. Legen min er sånt sett snill, men jeg tror kanskje han er litt sløv. Bare dette med ernæringsfysiolog er for dumt...
Ellers Sonja, så er det slik som du beskriver jeg har tenkt. Jeg skal ikke på noen slankekur. Jeg skal på en varig endring av kostholdet. For det som har gjort meg tjukk ei gang, vil jo gjøre meg tjukk en gang til selv om jeg går ned i vekt. Og jeg vil være forsiktig i hverdagen, men gi meg selv lov til å skeie ut i helgene f.eks. Ellers kan jeg ikke gjøre dette til en varig endring. Men selv om jeg kanskje bare er nede på 1200 - 1600 kalorier om dagen, så er vekta nesten umulig å rikke. Mens den hopper opp for det minste. Så noe er helt klart ikke som det skal være.
Dessuten ser jeg jo at dere skriver mye om temperatur. Sonja, på dine sider mener jeg en gang å ha lest at man måtte over 36,? grader for å kunne forbrenne kalorier, eller noe slikt. De gangene jeg har målt temperaturen, så ligger den nærme 36, så jeg må få kontrollert dette også. Liker bare ikke å ta den i baken.
Dessuten blir det ikke lett å ligge stille i senga og ta den, for jeg må opp og tisse hele nettene. Er det noe ideelt klokkeslett å ta den på, for jeg står sjelden opp før 12 nå. Blir det for sent? Da kjenner jeg jo at jeg er mye varmere (dette er da også hovedgrunnen til at jeg ikke står opp før 12, før den tiden fryser jeg så sinnsykt). Var det noen som snakket om at 3. menstruasjonsdag var best å begynne å ta tempen, og så hver dag i en uke fremover?
Sonja, du lurte på om vi hadde noe morsomt å dele. Tja, ikke akkurat morsomt, i alle fall ikke for meg, men kanskje for de som har sett på. Støvletter er jo noe jeg slett ikke kan bruke. Min kroppsfasong er slik at jeg er tykkest i lemmene - har ikke så tykk mage. Men leggene mine er fryktelig tykke. Så jeg blir jo så fortvila hvis jeg forsøker meg på noen støvletter som t.o.m. kan se litt romslige ut - de rekker jo bare halvveis rundt "tømmerstokkene". :("Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og overvekt
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 13Siste melding: 25-10-08, 07:58 -
Lavt stoffskifte og overvekt
Av Laila K i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 28-06-07, 22:01 -
Nettmøte om overvekt og lavt stoffskifte!
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 16-03-07, 10:53 -
Komplikasjoner ved overvekt
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 0Siste melding: 07-07-06, 01:27

Svar med sitat
Bokmerker