Hei Stina og takk for svar!

Er stoffskiftet ditt skikkelig regulert? Det kan være en grunn til at du har vanskelig for å gå ned i vekt.

Jeg tenker litt på dette som du nevner med å gå ned i vekt. Jeg tror mye styres av hvordan vi tenker om oss selv. Hvis man ser på det som slanking, tror jeg at man mye lettere faller av og tilbake til gamle vaner etter en stund.

Hvis du derimot slutter å tenke slanking og vektnedgang, men heller tenker at du skal bli friskere og i bedre form, så tror jeg det er mye lettere å holde fast ved opplegget. Dessuten må man være innstilt på at dette tar tid! Noe av feilen mange gjør er at de skal fort ned i vekt. For fort! Ta deg tid. Ikke ta så mye hensyn til hva vekta stopper på, tallet spiller egentlig ingen rolle! Når du har trent, så se heller positivt på at klærne blir for store, at du får en rakere holdning, bedre puls, bedre pust, bedre kondisjon, du får mer muskler, og du føler deg stort sett mye bedre psykisk.

Det er noe av det jeg er så forbanna på, hver gang det er snakk om slanking, så er det antall kilo det er snakk om. Ikke alt det andre en merker ved å gå ned i vekt!

En annen ting er dette du skriver om at man kan få for lite av B12. Nå finnes B12 i andre matvarer også, så som melk, egg, fisk:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/d ... 0285143.34

Skulle du få for lite B12, så finnes det kapsler å få kjøpt i helsekosten.