Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard Lege S. Brustad, Haukeland

    Hørte denne historien av en venninne i dag: Hun har en venninne som er bosatt i Bergen og som fikk bekreftet lavt stoffskifte og henvist til denne legen ved Haukeland. Hun er spesialist, antar at det dreier seg om endokrinologi. Denne legen behandlet pasienten uten medisin. Behandlingen besto av styrketrening og diett. Dietten besto blant annet av å unngå sukker og hvete. "Pasienten" er i dag frisk. Hun hadde vært dårlig lenge da hun fikk diagnosen.

    Har dere hørt om denne legen og behandlingen?

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Har ikke hørt om lege S.Brustad eller hennes behandlingsmetoder. Men jeg har ei venninne som legene trodde hadde latent hypothyreose. Hun ble satt på diett osv. Det hjalp ikke særlig. Trenger ikke være det samme opplegget, men hørtes så lignende ut

    Det har vist seg at det ikke er hypothyreose som er feil med venninnen min, men noe annet, som har forsvunnet ut av hjernen min Kanskje det er slik at de tyr til diett ved latent hypothyreose??

    Men en ting er sikkert at av skolemedisin er det Haukeland og Aker som virker som de mest oppdaterte endokrinologiske avdelingene i landet. Så det kan jo være noe de forsker på.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard

    I forbindelse med behandlingen av "venninnens venninne" så gjorde legen et poeng ut av om det muligens kunne være arvelige faktorer inne i bildet. I tilfelle så ville diett og trening ikke være særlig aktuelt som behandling.

  4. #4
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Leste i thyroidmanager på siden om goitrogen mat at stoffer fra kål i foret til kyr kan påvirke stoffskiftet hos mennesker.
    Har lett etter en forklaring på hvorfor Shomon og Hertoghe har frarådet bruk av melk, men det må være dette.
    Gluten og hvete sukker stadig opp som goitrogen. Jeg vet ikke helt grunnen annet ennat noen er allergiske mot det, og at hvete og gluten beviselig trigger antistoffene hos noen mennesker.
    Uten antistoffer=stoppes angrepet på kjertelen (hvis det ikke har gått for langt)

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Uten antistoffer=stoppes angrepet på kjertelen (hvis det ikke har gått for langt)
    Jeg har jo også lest disse listene over mat som kan forverre eller bedre høyt og lavt stoffskifte. Det som jeg synes virker litt merkelig med mitt kjennskap til den norske legestanden er at det finnes en lege ved et av de største sykehusene i Norge som "behandler" en pasient på denne måten med godt resultat.

Lignende tråder

  1. Lege
    Av Rafael i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-07, 21:27
  2. Svar: 1
    Siste melding: 01-09-06, 11:27
  3. var på haukeland å tok biopsi på torsdag
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 03-07-06, 16:55
  4. Haukeland eller Aker
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 12-06-06, 11:33
  5. Lege i oslo!
    Av PinkyKristine i forumet Hos legen
    Svar: 14
    Siste melding: 28-09-05, 10:04

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn