Jeg tror du har rett - hun skal ha mer levaxin. Rett og slett. Tror jeg, da.

Be henne passe på at hun ikke tar medisinen om morgenen før blodprøven og be henne få tatt en ny. Har hun resultater fra tidligere så det går an å sammenligne?

Og jeg må fortelle: min endokrinolog, overlege Ingrid Norheim på Aker, thyreoidea-klinikken (og min livredder) har babyvegg på kontoret sitt.

Det er nemlig vanlig der i gården at folk hun behandler får en bivirkning: de blir gravide!

Så vår lille Silje var førstemann opp på veggen igjen etter forrige rydderunde (veggen var full).

Og selv ble jeg gravid etter 6 uker på Levaxin - etter 7 år uten prevensjon... Og hun og hennes studentassistent flirte godt og var enige om at stoffskiftet hadde vært årsaken til at jeg ikke ble gravid.

Jeg er helt overbevist om at hennes kompetanse er det ikke mange som overgår. Selv om bare et fåtall av hennes pasienter bruker Armour, og de har ikke fått det av henne. Men hun har pakningsvedlegget i skuffen og det er helt greit for henne at folk velger det.

Avsporing: hun tilbød seg å skrive brev til trygdekontoret for meg for å prøve å få refusjon. Hun trodde ikke det ville gå, men kunne godt skrive om effekten på Armour vs Levaxin osv. Og jeg spurte ikke engang.