Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
Har blitt stoffskifte-dårlig etter begge fødslene
Uff, det er dette som bekymrer meg... skjønner godt bekymringa di også, Ida. Vi hadde jo ikke trodd vi skulle bli rammet av en slik sykdom da vi for noen år tilbake lekte med dukker og drømte om fremtid med bryllupp og barn, lykkelig familieliv med hus ved sjøen osv. Jeg har det fint for tida,(armour) men bekymrer meg for fremtiden. Man vet jo aldri om det finnes nedturer i sikte. Blir jeg noengang slik som jeg var på mitt verste, kan jeg iallfall ikke bli noen god kone. Det er denne delen av sykdommen jeg synes er aller mest trist

Jeg er ei som vet hva jeg vil ha og setter krav, skal jeg være i et ekteskap skal det være et godt et, men så er jeg redd for at jeg ikke vil være i stand til å bidra med mitt. også er det dette med fertilitet... (håpet er om det kanskje bare er ubehandlet hypotyreose som gir lav fertilitet.) Men så er det dette med at det finnes så mange eksempler på mødre som har blitt verre etter fødselen.. og da er spm. om det er en risiko man er villig til å ta, er det verd å bli mor hvis man selv skal bli helt nedbrutt og ødelagt, og om ja, hvor god mor er man da i stand til å være (i en slik tilstand)? Det er mange spm. som kverner rundt oppe hos meg..