Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    madonna Gjest

Standard Spørsmål til dere erfarne

Jeg har hatt lavt stoffskifte i 2år. Ble veldig syk; satt stort sett "stiv av skrekk" i mange uker, helt utslitt osv. Mest som ett resultat av en for kjapp økning av levaxin, for stor dose for kjapt. Måtte nedtrappe fort, for så å starte opp igjen sakte. Den gang var min TSH på 27. Nå nærmere to år etter er min TSH på 4,10 - t3 på 4,7- fritt t4 på 20 og min ukedose er på 1000 mikrogram. Tok nye prøver igår men får først svar i slutten av uken.

De siste månedene har jeg bare følt meg bedre og bedre. Trettheten har vært lik fremtrendene, men jeg har ikke vært urolig, ikke hatt trykket i halsen, hatt vanlig psyke, kjent at noe energi bygger seg opp. Men så den siste uken startet jeg først med hjertebank, veldig varialbelt når det kommer. De to siste dagene har jeg vært veldig svimmel, med denne fjernhetsfølelsen, er skikkelig urolig i kroppen; ikke angst men har slike "ras" i kroppen. Hadde på pulsbelte igår, og på noen minutter varierte pulsen fra 80/90 til 187 da mens jeg var helt i ro! Våkner idag og har denne voksene halsen i tillegg til veldig vondt/trykk i øynene. Jeg har fri fra attføringsjobb idag, og kommer ikke til å kunne reise dit i morgen hvis denne formen fortsetter. Så nå trenger jeg råd fra erfarne:
    - skal jeg kontakt endokrinologen?
    - Hva kan jeg ta av kost-tilskudd?
    - er dette hyper symptomer?

Rett og slett trenger jeg råd! Orker ikke gå i den kjelleren som jeg gjorde da jeg ble veldig syk sist! Jeg er ikke plaget med depresjon eller angst til vanlig, men føler at denne sykdommen også styrer mye av psyken vår.

Takker for alle innspill

baremei Gjest

Standard

Ring endokrinologen - du skal ikke gå sånn uten å si ifra.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Bare til elektronisk pulsmåling.
    Den er veldig avhengig av at slagne kommer nogenlunde jevnt. En viss variasjon klarer den (deviasjon) men blir det for ujevn rytme så viser den bare et tilfeldig tall.
    Fenomenet Hjerte a-rytmi er slik at hjertet stopper å slå flere sekunder og så kommer det noen raske slag. Hvis du klarer å telle alle, vil du se at pulsen ikke behøver å være høy, men for en elektonisk teller blir det umulig å telle dem.
    Kanskje er det slik a-rytmi du har ?
    Jeg fikk det etter lang tid på høy dose uten andre symptomer.

Rådet jeg har brukt, er å hoppe over neste dagsdose og fortsette som før, eventuellt fortsette med en litt lavere dose.
    Det funker for meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ring endokrinologen i en fart

Og legen din også det kan være du trenger å justre dosen din. Kanskje ekstra t3 kunne være noe å tenke på? Få legen til å sjekke B12, D-vitamin, Ionisert kalsium.. Og selvfølgelig TSH, FT4, T3 + antistoffer om du ikke har tatt de tidligere..

Sikkert flere som kan gi deg råd her inne om hva du bør sjekke og hva som kan være bra å ta av vitamintilskudd osv. Kom ikke på flere nå. Litt sen i hodet nå ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Sjekk ferritin også. Lav ferritin, også lav normal, kan gi symptomer som hjertebank og pulstrøbbel ved økning av dosen.

Og få legen til å sjekke kolesterol og homocystein i samme slengen. Og blodtrykket ditt. Muligens lavt, eller?

Lignende tråder

1. Et par spørsmål til dere erfarne...
    Av an i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 27-07-08, 15:27
  2. Spørsmål til dere som går på Lio
    Av sivcath i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 17-04-08, 13:08

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn