Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Mensen og slik....

Er det noen som vet hvor lenge det tar før mensen kommer tilbake. Har lest at menstruasjonsforstyrrelser er vanlig for oss med hypo, jeg er litt "sent ute "skjønner dere

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei jeg vet ikke svar på ditt spørsmål men men mensen er også rar hos meg, er der i kansje 2 eller 3 dager. Og så he he litt rart men jeg synes det er ekkelt og tør ikke si det til legen en gang selv om det er veeeeeldig vondt puppene vokser de blir stein harde og er megavonde kjennes ut som de skal sprenge dette i ca 2 uker før jeg får mensen da den er over så synker puppene blir mindre :,( Synes dette er veldig ekkelt fint om noen andre kjenner til det samme eller er det meg det er noe galt med uff :,( Litt flaut
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Det er ikke flaut. Det er hormonelt og vondt. Jeg holder mine fast når jeg går i trappa, og nåde dem som ser hardt på dem...

Så vi er i hvertfall to...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Mensen min blir bare mer og mer uregelmessig. Jeg har ikke mistet den, men den forskyver seg hele tiden. Og jeg som var som et urverk, var alltid på tiden før.. :( Jeg har PMS symptomer også, det kom også når kroppen ble totalt nedslitt og trett...

Alt vi må finne oss i
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Jeg bruker p-piller, Jasmin med 28 tabl. så jeg slipper å huske å begynne igjen etter en ukes opphold Virker bra for meg, uten ømme bryster og menssmerter :P Men det er kanskje ikke så lurt å tilføre kroppen hormoner når den er i ulage med andre

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

takk for svar godt at det er andre som plages med det samme i den forstand at jeg ikke er alene. Nattlysolje skal visstnok hjelpe mot PMS.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Jeg har vaert paa thyrax i over ett aar naa, og har nesten ikke hatt mens siden jeg startet.

Jeg bruker Marvelon (p-piller) og selv i oppholds uken kommer det nesten ingen ting.
    Er jeg "heldig" blir det kanskje en halv dag med noen "spor" (hehe, hoeres delekat ut;) )

Jeg kommer til aa snakke med legen min om dette, for det er litt skremmende egentlig... det med fertilitet etc...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Sivcath

Jeg har også hatt det slik når jeg har brukt p-piller, ekstremt sparsomt. Nå bruker jeg ingen ting og syklusen er helt på styr. Det kan være bra å snakke med legen om dette. Skjønner godt at feriliteten er noe man bekymrer seg for. Må jo nevne at det er gynokologene som er virkelig flinke på området. Også når det kommer til stoffskiftet... Ville nok ha bedt om rekvisisjon til gykokolog om jeg hadde spørsmål om syklus osv.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Min har alltid vært i hytt og pine, men særlig de siste mnd har det vært veldig sparsomt, men det er helt i orden. Har blitt stoffskifte-dårlig etter begge fødslene så jeg har sterilisert meg.( hmmm... her skal det ikke spares på informasjonen fra min side hvertfall.... )

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Har blitt stoffskifte-dårlig etter begge fødslene
    Uff, det er dette som bekymrer meg... skjønner godt bekymringa di også, Ida. Vi hadde jo ikke trodd vi skulle bli rammet av en slik sykdom da vi for noen år tilbake lekte med dukker og drømte om fremtid med bryllupp og barn, lykkelig familieliv med hus ved sjøen osv. Jeg har det fint for tida,(armour) men bekymrer meg for fremtiden. Man vet jo aldri om det finnes nedturer i sikte. Blir jeg noengang slik som jeg var på mitt verste, kan jeg iallfall ikke bli noen god kone. Det er denne delen av sykdommen jeg synes er aller mest trist

Jeg er ei som vet hva jeg vil ha og setter krav, skal jeg være i et ekteskap skal det være et godt et, men så er jeg redd for at jeg ikke vil være i stand til å bidra med mitt. også er det dette med fertilitet... (håpet er om det kanskje bare er ubehandlet hypotyreose som gir lav fertilitet.) Men så er det dette med at det finnes så mange eksempler på mødre som har blitt verre etter fødselen.. og da er spm. om det er en risiko man er villig til å ta, er det verd å bli mor hvis man selv skal bli helt nedbrutt og ødelagt, og om ja, hvor god mor er man da i stand til å være (i en slik tilstand)? Det er mange spm. som kverner rundt oppe hos meg..

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 11-05-11, 20:25
  2. Verre ved mensen!?
    Av Evamol i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-04-08, 20:25
  3. Helt utslått før mensen
    Av cathrin i forumet Andre hormoner
    Svar: 5
    Siste melding: 24-04-07, 20:17