Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
20-04-06, 18:39 #14
Jeg er enig med deg i at faktaopplysninger er viktige, men jeg kan godt se av det du skriver at du er for opptatt av kosten. Den har ikke så stor betydning som du tror den har.
For at du skal ta litt henyn til hypothyreosen så krever det bare at du ikke spiser så mye av den maten som er energirik, altså fett og karbohydrat. Proteinrik mat må du gjerne spise mye av, og det er også denne som metter best av all mat.
Knekkebrød er fint for det innholder mye kostfiber, men det er jo 80% karbohydrat da, men det blir ikke så mye av det for det er jo så lett.
Så synes jeg at du skal ta mer hensyn til hva du har lyst å spise jeg da, og unne deg det. Du skal bare ikke spise så mye av det.
Det er litt lurt å stoppe å spise før en er mett, og så vente 5min før en tar resten. Da kjenner en at mettheten kommer litt etter man har sluttet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Ikke noe å legge om kosten sa legen
Av Ingvild i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 26-01-10, 21:51 -
Sånn litt sent........
Av i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 22-09-07, 10:22 -
Jeg gleder meg sånn til høsten...
Av Anne Ma i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 10Siste melding: 01-09-06, 22:22 -
Har dere stive ledd og nakke?
Av gjest i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 29-06-05, 22:45

Svar med sitat
Bokmerker