Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Er vell for opphengt i kosten. Må kansje slappe av men er bare sånn uff :,(

Men man kan ikke holde seg helt borte fra Karbohydrater ? Spiser mye Protein eller prøver og få i meg det som Tunfisk og kalkunpålegg, men er ikke alltid lett bare finne produkter med Proteiner det er for det meste karbohydrater i ting :,( Jeg har ikke hørt at det er visse ting man skal holde seg unna jeg , blir litt redd da jeg ikke vet noe liksom :,( Jeg vil vite mer om det er ting man bør holde seg unna og hva man kan spise. Jeg har jo også Anorexia så er redd mye ennå selv om jeg er flinkere enn før men blir redd og redd og det vil jeg ikke vil ikke dø som jeg en gang kunne. Jeg vil fortsett og klare og være flink men vil ikke spise ting som gjør Lavt stoffskifte ennå værre :,( Fint om noen kan noe mer her, takker for svar
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Om du tar det til det samme hver dag/morgen så er det meste greit. For kroppen tar da opp like mye Levaxin hver dag.
    Du trenger ikke å holde deg unna melk til frokost. Men ta ikke kalsium tilskudd før det i hvert fall har gått 2-3 timer. Det står en del på "bruksanvisningen" som kan være greit å vite..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard karbohydrater

Det er forskjell på raske og trege karbh. De raske er sukker, dem skal vi styre unna, trege finner vi i kornprodukter, grønnsaker og noe i frukt, det er f.eks. bedre å spise en appelsin enn å drikke bare juicen. De raske karbh. gjør at blodsukkeret stiger raskt og går fort ned igjen, de trege er motsatt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei Lilja,

man skal helst unngå alt av melkeprodukter i forbindelse med levaxin, personlig spiser jeg ofte produkter som ost, youghurt eller cottage cheese som frokost, men alltid en time før eller 1 time etter hormonene mine. (Holder dette, folkens?)

Det er i tillegg noen kosttilskudd man skal holde unna (kunne noen med oversikt postet hvilke virkestoff dette gjelder?) Omega 3 fettsyrer, som jeg sterkt vil anbefale deg da du neppe får nok av dette gjennom din kost, tror jeg ikke det er noen fare å ta samtidig med stoffskiftehormonene.

Registrerte i et annet innlegg at du ikke drikker kaffe, men for ordens skyld - denne skal også holdes 1 time unna.

Ellers må jeg si det gjorde meg trist og berørt å lese fortvilelsen i innleggene dine, men ta tiden til hjelp, kjære du,
    det er i motbakke det går oppover :P

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

dette skulle være svar til spørsmålet ditt mye lengre opp.. sier seg selv at det går treigt hos meg kognitivt, når det er 4 andre som rekker å poste innlegg mens jeg klør meg i hue og formulerer meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar Jeg leste det du skreiv nu Jeg tar Omega 3 Morgen og kveld Jeg drikker også Cappucino Sjokolade det er kaffe i den pleier ta 2 kopper om dagen med det er kansje ikke så bra heller. Jeg liker melk men skal man ikke ta det sammen med Levaxinen da kansje ta vann til den og melk etterpå til frokost? Glemte jeg tar eplecider eddik kapsler er det ikke bra jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte med de heller :,( Klemz Dere er så snille her inne liker meg her
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Glemte jeg tar eplecider eddik kapsler er det ikke bra jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte med de heller
    Kjenner meg igjen Lilja. Jeg har greidd å slutte. Jeg tok ikke kapsler. Jeg drakk! Gru som det smaker! Verre enn Brennesle og annet guff. Tror du at de hjelper da Lilja? Jeg kom til den konklusjon jeg ikke hadde noe nytte av det.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei nei det er det om de virker er vell bare noe jeg tror men vil liksom ta noe så noen kg ned av det men tror ikke det skjer må vell sterkere ting til da men det tør jeg ikke prøve :,( Og de lukter vooooooondt og smaken er ikke god drikke det hadde ikke jeg klart he he Klemz

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det blir ofte mange baller i lufta når en prater om dette.
    Lilja har rett i at det er vanskelig å unngå mat som inneholder karbohydrat. Brødskiver er ofte eneste alternativ når man ikke er hjemme, men frokost middag og kvelds ? Kutt ut poteter ris og pasta, og behold brødskivene.
    jorunn kobler inn de forskjellige karbohydraters glykemiske index. Denne er viktig i andre helsemessige sammenheng, men for stoffskiftet så er en karbohydrat en karbohydrat uansett glykemisk index, altså det er likgyldig om den er treg eller rask, den blir til like mye fett om den ikke brukes.
    All energi kroppen mottar omdannes til glykose av leveren før cellene kan bruke energien. Det den ikke klarer å kjøre på korttidslageret kommer på langtidslageret i form av fett.
    Glykemisk index er en matvares evne til å få istand en rask blodsukkerstigning (glykosestigning) Feks har rå gulrøtter lav index, men koker man dem blir indexen høy !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Sant det du sier ja , men jeg liker potet, pasta, brød ja alt fy jeg sikkert og hva er rett og hvorfor er det rett ? Jeg har jo en spiseforstyrrelse og jeg er ikke helt frisk og blir redd da jeg ser alt jeg liker og tør spise er nei mat :,( Uff nesten som man ikke vil spise men det må man :,( Jeg liker mye frukt også. Da jeg ikke spiste mat som jeg klarer nå da mye mer enn før Så levde jeg bare på frukt epler,pære, og grønnsaker og jeg vil mange ganger bare over til det jeg selv om magen får vondt man blir myyyyyyye oppblåst men det var mye tryggere der enn det er nå liksom da jeg klarer mye jeg ikke har klart på leng, assa da jeg var helt frisk var ikke jeg redd noe da var det ikke fy meg her og der da spiste jeg hva jeg ville ikke opptatt av karbohydrater, proteiner og alt det der. Men nå er det så mye fokus på det og jeg blir jo bare mer forvirra uff ja ja Jeg tror jeg gjør mye feil jeg føler sånn. Ikke kan jeg nok om stoffskife at man ikke skal spise det eller det ingen ingen har fortalt meg det før :,( Trodde leger kunne alt jeg men :,( Takker for gode svar her ivertfall

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Ikke noe å legge om kosten sa legen
    Av Ingvild i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 26-01-10, 21:51
  2. Sånn litt sent........
    Av i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 5
    Siste melding: 22-09-07, 10:22
  3. Jeg gleder meg sånn til høsten...
    Av Anne Ma i forumet Forum: Kos, kaos og humor