Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Tråd: Mat og Helse

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard Mat og Helse

Har vært abonnent i 1-1,5 års tid og er kjempefornøyd med bladet, og kan anbefale det til alle som er interessert i helse sett i et bredere perspektiv enn dagens skolemedisin. De har nå også fått ny hjemmeside med søkbare artikkler - ta en titt: http://www.matoghelse.no/

Mvh
    Siri Ann
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk for tips om hjemmeside Siri Ann, jeg er også stor fan av dette bladet!

Hvilken fluorfri tannkrem bruker du forresten? (etter innlegg i annen tråd) Jeg bruker en solidox uten fluor, hvit tupe med rød skrift, kjøpes på apoteket. Nå er jeg imidlertid på ferie og har ikke fått kjøpt ny, så har måttet bruke fluortannkrem i noen dager..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Hvilken fluorfri tannkrem bruker du forresten?
    Kingfisher
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Trenger man egentlig tannkrem? Er ikke tannbørsten god nok i seg selv?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Helt sikkert dersom mann også spiser endel mat som gir god tyggemotstand, men det er jo den smaken da...
    En solskinnshistorie?

baremei Gjest

Standard

Det sies at bare tannbørsten skal holde. Jeg fikser ikke det, jeg får sånn plakkdannelse på tennene at jeg må bruke litt røff tannkrem, og gjerne litt klorhexidin i tillegg. Jeg kan pusse i 5 minutter, mykt, med elektrisk tannbørste, og fremdeles ha belegg. Skulle tro det var superlim.
    Det er sånn i perioder, og så kan det slippe og jeg kan pusse kortere og få renere tenner.

Og jeg spiser sjelden søtsaker, drikker mest vann, kaffe uten noe i, spiser grovt brød med snilt pålegg og likevel får tennene mine skikkelig sjokoladeplysj, og gjerne før jeg har kommet til lunsj. Ekkelt, er det!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Er du seriøs nå??
    Vær snill og si at du tuller, Yvette 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Av og til bruker jeg kun børsten ja. Tuller ikke og føler at tennene blir like rene som med tannkrem. Helt sikkert!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hehe, okey.. Du er da en av de jeg har lagt godt merke til her på forumet, du virker som en oppegående sjel så når du sier at dette fungerer for deg, så stoler jeg selvfølgelig på det..

men du får jo ikke drept tann- og munnhulebakteriene med bare kosten, blir jo som å ta oppvasken uten zalo, er du ikke redd for at du skal ha dårlig pust osv.?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Hehe, okey.. Du er da en av de jeg har lagt godt merke til her på forumet, du virker som en oppegående sjel så når du sier at dette fungerer for deg, så stoler jeg selvfølgelig på det..

men du får jo ikke drept tann- og munnhulebakteriene med bare kosten, blir jo som å ta oppvasken uten zalo, er du ikke redd for at du skal ha dårlig pust osv.?
    For det første: Oppegående?? Mener du det? Hehe. Neppe!

For det andre: dårlig pust? igjen!! Har jeg ikke tenkt på! Hjelpe og trøste!!!! Nå blir det tannkrem HVER dag!

Lignende tråder

1. Dårlig helse på rim!
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 28-10-08, 00:07
  2. Helse Sør-Øst
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 1
    Siste melding: 25-10-07, 22:04
  3. Myndigheter - medisiner og helse
    Av Stina i forumet Nyttige linker