Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34
    baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Om dette er Myxødem er det et klart tegn på at behandlingen ikke virker.
    Forlang å få prøve en annen thyroxintype.
    Du mener jeg bør gå tilbake til Levaxin, altså? *fnis*

Det symptomet der har aldri blitt mindre hos meg, på tross av nå tilnærmet optimal Armour/Levaxin-kombinasjon.

Det er plagsomt og av og til smertefull, og lite salt, mye vann, riktig mat osv. gjør ingen forskjell som jeg har lagt merke til.

For dem som prøver vanndrivende midler: det er viktig å få i seg nok væske uansett, spesielt om man bruker vanndrivende. Ellers sparer kroppen på det vannet den får, og da får man mer ødem. Mer væske=mindre ødem.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    For dem som prøver vanndrivende midler: det er viktig å få i seg nok væske uansett, spesielt om man bruker vanndrivende. Ellers sparer kroppen på det vannet den får, og da får man mer ødem. Mer væske=mindre ødem.
    VELDIG viktig det du påpeker her. Selv drikker jeg opptil 2 - 3 liter væske pr dag.

Kommer på nå at jeg ble innlagt på sykehus for noen år tilbake pga væskeansamling, og fikk vanndrivende og var helt fin dagen etter. Men kun et engangsfenomen altså. Kanskje hadde jeg hypothyreose den gangen? Og fikk et akutt "anfall"? Fikk iallefall beskjed om å drikke mye!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det å råde deg til å gå tilbake til Levaxin biter vel ikke på deg, kan jeg tenke baremei
    Driver å skumler litt med en dråpe Levaxin som du ser jeg også nå da. Har ingen erfaring å melde enda. Hva merka du ?
    En må skille mellom vann i kroppen og myxødem da. Det er ikke det samme. "vannet" mitt må variere mye. En periode veide jeg meg hver dag og vekta kunne vise flere kilo opp og ned fra dag til dag, men jeg har ikke noen plager med det da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

En må skille mellom vann i kroppen og myxødem da. Det er ikke det samme.
    Det er sent på natten. Hvis jeg trenger en unnskyldning. igjen.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Det å råde deg til å gå tilbake til Levaxin biter vel ikke på deg, kan jeg tenke baremei
    Det biter nok dårlig, ja.

Driver å skumler litt med en dråpe Levaxin som du ser jeg også nå da. Har ingen erfaring å melde enda. Hva merka du ?
    Mer stabil. Armour alene gjorde meg overdosert og ga hjertebank selv om jeg åpenbart skulle opp i dose (lav FT4).

La til først 25mcg, deretter 50. Og der har jeg holdt meg. Først lang tid etter, på stabil dose armour og Levaxin, gikk min FT4 opp. Nå ligger jeg på rundt 17 - for første gang noensinne, antakelig. Og da kom også formen.
    På bare armour var FT4 fremdeles lav og FT3 for høy, med dertil hørende symptomer.

Faktisk vurderer jeg å legge til 25mcg til, men må få nye blodprøver først. Mistenker for høy FT3, jeg har sånn hjertebank og åndenød utover kvelden.

En må skille mellom vann i kroppen og myxødem da. Det er ikke det samme. "vannet" mitt må variere mye. En periode veide jeg meg hver dag og vekta kunne vise flere kilo opp og ned fra dag til dag, men jeg har ikke noen plager med det da.[/quote][/quote]

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Det biter nok dårlig, ja.

Mer stabil. Armour alene gjorde meg overdosert og ga hjertebank selv om jeg åpenbart skulle opp i dose (lav FT4).

La til først 25mcg, deretter 50. Og der har jeg holdt meg. Først lang tid etter, på stabil dose armour og Levaxin, gikk min FT4 opp. Nå ligger jeg på rundt 17 - for første gang noensinne, antakelig. Og da kom også formen.
    På bare armour var FT4 fremdeles lav og FT3 for høy, med dertil hørende symptomer.

Faktisk vurderer jeg å legge til 25mcg til, men må få nye blodprøver først. Mistenker for høy FT3, jeg har sånn hjertebank og åndenød utover kvelden.

[quote:24k6b06l]En må skille mellom vann i kroppen og myxødem da. Det er ikke det samme. "vannet" mitt må variere mye. En periode veide jeg meg hver dag og vekta kunne vise flere kilo opp og ned fra dag til dag, men jeg har ikke noen plager med det da.
    [/quote:24k6b06l]

Hva slags forskjeller i praksis? Mine strikkemerker er nesten en cm dype på de verste dagene - og jeg har mange slitne sokker!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Kanskje du kunne hatt nytte av støttestrømper? Det finnes strømper i klasse 1 som man får kjøpt på apotek. Kunne jo være et tips å prøve?

Ved alvorligere hevelser bør man gå til fysioterapeut eller andre med spesialkompetanse på lymfebehandling og få strømper i klasse 2 eller 3 (selges ikke på apotek).

Ellers er det å ligge/sitte med bena høyt, ha bena på en pute når du ligger i senga, ikke stå eller tråkke så mye i løpet av dagen, men heller gå. Når du sitter bør du jobbe jevnlig med bena og ikke sitte stille hele tiden.
    All trening er bra, og særlig trening i vann er fint, for da får man massasje av lymfesystemet fra vanntrykket.

Er det noe du vil søke behandling for, så kan det være snakk om lymfedrenasje. Det høres ubehagelig ut, men er ikke vondt i det hele tatt. Gjøres av fysioterapeut med spesialkompetanse på lymfebehandling.

Noen har også nytte av Venastat:
    http://www.venastat.no/
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hm.
    Likner litt på problematikken min det da. Jeg får heller ikke opp T4 og økte dosen til 4grain, da fikk jeg hjerte A-rytmi etter en par mnd.
    Har gått ned siden februar og begynte med 2grain+25µG Lev. for ei uke siden. Føler meg litt overdosert enda og vet ikke hvordan dette vil ende.

Strikkmerker er jo en innmari fordel da, for sokkene sitter jo så fint. Trur alle sokkefabrikkanter trur at alle har dette, mine detter ned rundt ankelen !
    Myxødem hud er en død hud for det skjer ingen proteinfornyelse der, den er hvit med kanskje et lite gulaktig skinn.
    Vannbalansen styres vel av barkehormoner aldosteron så kanskje noe der du bør sjekke ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    OSLO
    Meldinger
    57

Standard

Hei n`Finn!

Har endelig fått rotet meg inn på forumet igjen

Ser at du har begynt med Levaxin i tillegg til Armour. Det har jeg også.
    Jeg var hos Balderklinikken og ut fra symptomene mine mente legen at jeg var litt overdosert. T3 prøven lå også i øvre sjikt. T4 ligger nå på 12 og derfor tar jeg litt Levaxin(25 mg), og har gått ned fra 1.5 Grain daglig, til 1 Grain daglig.

Jeg merker at jeg har mindre hjertebank hvertfall, så det er jo bra

Legen mente imidlertid at det var vanlig med lav T4 på Armour?? Jeg har også skjønt på dere her inne at det er tilfelle, men skal den være lav?

Dette var å ødelegge tråden litt, dere får ha meg unnskyldt

Ellers kan jeg også fortelle om at jeg har registrert merker fra sokkene, derfor går jeg heller med strømpebukse;) Tenkte å kjøpe en vannutdrivende massasjekrem.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Har dager hvor jeg føler at sokken sitter igjen på bena når jeg har tatt de av.... Vondt er det ofte også... :x
    Det er veldig sjelden jeg bruker vanndrivende, men når det er virkelig ille og jeg har type "elefant" ben, så bruker jeg vanndrivende som jeg har fått på resept av legen min.
    Det skal sies at jeg har en boks med 50 tabl i nesten 3 år, så lite bruker jeg, men jeg er veldig glad for å ha de til nødbruk, spesielt om sommeren...

Det er ikke fullt så ille akkurat nå uten at jeg skal si at det er bra, for plutselig så kan jeg merke at det sprenger i bena og da er de svære som ballonger....

Og bare for å spore av litt
    Prøvene jeg tok sist i starten av februar var T3 på 4,7 og T4 på 15,6. TSH ligger jevnt på <0,01

Milla; hvilken lege går du til på Balder ? Går der selv, men sliter litt med å få Armour pga insulinresistens....

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-10-07, 18:02
  2. Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
    Av såga i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 09-08-07, 13:40
  3. En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
    Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 22-05-05, 17:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn