Det er noen forskjeller på hvor godt de ulike typene NDT virker på oss. Jeg vet ikke om det er fillere eller hva det er som gjør forskjellen, noen mente det kunne være at en av tablettene (husker ikke nå hvilken type det var) hadde et overtrekk som var vanskelig for noen å løse opp i fordøyelsessystemet. Man kunne derfor få dem til å virke bedre ved å tygge tablettene eller løse dem opp under tunga.

Her har datteren og jeg noen ulike erfaringer: Hun har gått på Armour i flere år nå, og den har jo etter hvert blitt forferdelig dyr og ugrei å betale for på en studentinntekt. Særlig fordi hun trenger høy dose. Så hun prøvde å bytte til Erfa, men ble dårlig og følte seg underdosert og byttet tilbake til Armour igjen.

Selv prøvde jeg først Armour og fungerte bra på det, Erfa fungerer også bra, men Nature-Throid derimot ikke. Nå tror jeg ikke at jeg prøvde å tygge de tablettene, mulig det hadde virket bedre da - men nå frister det ikke akkurat å prøve igjen. I en Facebook-gruppe ser jeg at flere har hatt problemer med Nature-Throid siste år.

Det bekymrer meg litt med disse leveringsproblemene som stadig er på ulike typer NDT. Håper det fortsatt blir å få tak i, slik at vi slipper å gå tilbake til Levaxin