Hei - og dessverre - velkommen.
Dobbelt dessverre siden forumet er veldig lite aktivt, og fungerer mer som et oppslagsverk nå.

Du ser etter en god lege.
Den generelle erfaringen med leger og kostholdskunnskap er at den dessverre ikke er et fokus (eller knapt nok til stede) under utdanningen. Skal du ha hjelp i så måte så søk den hos andre profesjoner.
Leger lærer lite om å bygge oppunder kroppens hjelp til egenhjelp, men lærer å benytte medikamenter.

Beklager å være så negativ, men det er heller ikke noen fordel å kaste bort krefter på å lete hvor hjelpen generelt iallfall ikke finnes (mulig det kan finnes en bergensk lege som gjør utsagnet mitt til skamme). De jeg vet om som har fått den typen hjelp jeg tror du etterspør (holistisk, i stor grad kostbasert) har iallfall måttet gå privat.

Du kan se etter tråder og innlegg av brukeren Fruemå, og se om du finner noe du kan spinne videre på der. Hun brukte samme tilnærming som jeg tror du ser etter, men hun var i Osloområdet og gikk privat, såvidt jeg husker.

Når det gjelder sykdommen din konkret, så har jeg nok lite å bidra med - men jeg vil våge å komme med et forslag. Ta det for et forslag fra en utenforstående fra din situasjon, men en som har erfaring med lavt stoffskifte og hvordan langvarig redusert næringsopptak påvirker kroppen, på egen kropp.

Jeg vet ikke hvorfor du er vegetarianer, men ... kan du vurdere å innføre fisk/skalldyr i tillegg til egg og melk?
Historikken din sannsynliggjør at kroppen din er sulteforet på mikronæringsstoffer og de MÅ være på plass for at en gjenoppbygging/tilfriskning i egen regi skal kunne skje. De MÅ også være der for at hormonsystemet skal kunne fungere som det skal.
Ja, vi kan ta tilskudd, men det er nok lettere for kroppen å få ta dem opp i riktige forhold&typer fra mat. På samme måte som det er lettere for kroppen å benytte en del halvferdige amminosyrer i stedet for å lage dem selv fra bunnen av, og lettere for kroppen å benytte de ferdige vitaminene enn vitamin-forstadiene ( f.eks a-vitamin vs betakaroten og folat vs folsyre) - selv om den kan.

Historikken din tilsier stor sannsynlighet for at du sannsyligvis har i minste laget av en god del av mikronæringsstoffene - og kroppen vil trenge mer i en oppbygging. Og den vil være langvarig, sannsynligvis omtrent like lang som nedbrytingen har vært.

Jod/sink/selen/jern.... (vegetarianere er vel noen av de få i dagens samfunn som ofte klarer å få i seg magnesium, iallfall dersom de lager maten fra bunnen av og bruker en del frø) B og D-vitaminer (om du ikke er mye ut i sola). C-vitaminer er et must ved binyretretthet? Hva som konkret mangler for deg er vanskelig å si, men jeg tenker at om du "tilbyr" kroppen næringstett mat så er sjansen større for at den kan ta det den vil ha og hele seg selv.

Håper ikke dette ble altfor negativt. Ønsker deg all lykke til, mot og tålmodighet.