Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
10-08-17, 18:23 #39
Sv: "Fine" blodprøver, struma og jodmangel?
Hei
Dette har vært et langt år, med mange endringer i livet...
Jeg har nettopp tatt nye blodprøver i forhold til stoffskiftet, og må si at jeg blir (fremdeles) ikke særlig imponert av legenes interesse for å LESE prøvesvarene.
Uansett, prøvesvarene kom tilbake med TSH=2, mot 3,6 for et år siden. Jeg diskuterte litt med legen på kir.poli. om ikke denne var vel høy og burde medisineres ned? Svaret var at det var så pass lenge siden operasjonen min nå
at det gikk sikkert greit...
Jeg vurderer å gå for egenmedisinering, men er litt i tvil. Jeg har lest at Anisa skriver her om at TSH ikke bør overstige 0,5 innen jeg har nådd jod-metning, men hvordan vet jeg det?
Det er nå knappe 14 mnd siden jeg fjernet v.halvdel av skjoldbruskkjertelen, jeg står på 50 mg Levaxin og har tatt jod i 2,5 år (pt 6x 15% Lugols)
Lignende tråder
-
Forvokst skjoldbukjertel (struma) Blodprøver innenfor "referanse området" Hjelp!
Av frokawaii i forumet Normalverdiene?Svar: 11Siste melding: 05-04-13, 16:35 -
"Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Av Danski i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 23Siste melding: 14-01-11, 13:05 -
"Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 14-11-10, 21:28 -
Alle klassiske symptomer på lavt stoffskifte men har "fine" verdier
Av stavros i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 2Siste melding: 24-04-10, 14:39 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58

Svar med sitat

Bokmerker