Jeg tror, vi har "mistet" Marin et eller andet sted i forløbet (af denne tråd).

Måske forsøgte jeg for hårdt at undgå at give personlige "råd", idet det ikke er tilladt her (på forummet) at "behandle" eller "vejlede lægefagligt". Jeg må derfor hellere forklare - en gang for alle - hvordan NDT (Natural Desiccated Thyroid USP) virker og påvirker, med udgangspunkt i de mange, oprindelige medicinske kilder til viden om NDT, publiceret i anerkendte medicinske artikeldatabaser, vores moderne medicin har ignoreret siden 1970-erne.

Når jeg en dag er færdig med dette arbejde, vil jeg fra da af altid henvise til det, i stedet for, forfra og forfra igen at svare på samme spørgsmål, udspringende fra denne enorme karikatur af medicinsk ekspertise, hvor lægerne digter frit om et lægemiddel, de beviselig ikke aner en hujende fis om, og værre - i stor skala ignorerer de medicinsk-faglige kendsgerninger om!

Jeg vil derefter aldrig nogensinde mere skrive et eneste ord om NDT, fordi gang på gang stillet over for nøjagtig samme problemstillinger og lægernes NDT-myterne, simpelthen gør mig deprimeret og bryder mig ned, konfronteret med thyreoidea-lægernes ydmygende og skandaløs mangel på akademisk redelighed! Det vil jeg føre bevis på, sort på hvidt!

I parentes skriver smgj at "jeg vil forøvrig si meg enig med Anisa i at langsiktig så bør du etter ALL sannsynligvis helt over uansett, men om du bruker "kort tid" eller "to år" på det så er det ikke det viktig nå", men jeg må have udtrykt mig helt forkert i mit svar til Marin.

Jeg mener nøjagtig det modsatte: "spil ikke tiden med at blande syntetisk T4 og Armour sammen, hvis man har brug for clean bedring", fordi det svarer til at hælde salt og sukker på samme beholder med den begrundelse, at når de begge består af hvide krystaller, må begge nødvendigvis være det samme. Bruger man denne blanding i køkkenet, ender det med at både kagerne og suppen bliver uspiselige.

Ingen har tal på hvor mange mennesker havde opgivet NDT-behandling, netop på grund af, at deres opstart var så "uldent" (i forsøg på at indgå et kompromis med lægen, der forlangte "tillæg" af syntetisk T4), at de så ingen grund til at fortsætte med Thyroid - som for manges vedkommende var jo den sidste udvej. Der er jo ikke mere til rådighed, at forsøge at forbedre sin situation med, så mange skuffede har derfor opgivet nogensinde at opnå en bedring, efter et fejlslagent forsøg med at blande syntetisk med NDT.

"Ble mye verre de første 3 ukene fordi jeg fikk beskjed om å ta kun 15 mg Armour! Etter noen måneder ble det mye bedre! Og har det fint med 240 mg nå!"

"Gikk rett over fra 250 mcg Levaxin og 20 mcg Liothyronin til 180 mg Erfa. Ingen ubehag, gikk noen uker før jeg merket at noe skjedde, men plutselig en dag hadde jeg ikke vondt i muskler og ledd lenger."

Håber, du finder din vej, Marin.