Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Mayday, mayday!
Threaded View
-
19-01-17, 05:45 #5
Sv: Mayday, mayday!
Hei.
"Problemet" med en overgang er at medikamentene i praksis er veldig forskjellige i kroppen (på grunn av proteinbindingen, sannsynligvis). Det er litt sånn som at du blir mett både av epler og bacon, men det er vanskelig å sette langsiktig effekt opp mot hverandre og vanskelig å erstatte "tallmessig" mot hverandre. Selv om du regner begge om til kalorier er det ikke sånn det kjennes...
Mitt råd er at uansett om du velger å prøve å gå rett over, eller en nedtrapping/opptrapping (jeg vil forøvrig si meg enig med Anisa i at langsiktig så bør du etter ALL sannsynligvis helt over uansett, men om du bruker "kort tid" eller "to år" på det så er det ikke det viktig nå) så vil det første året være preget av usikkerhet og å famle seg sin egen vei. Jeg tror ikke jeg har sett noen like overgangsforløp ennå, så den prosessen må nok alle igjennom.
Mange velger en nedtrapping/opptrapping rett og slett fordi det kjennes tryggere og går roligere. Jeg gjorde det på den måten selv, og syntes det var en grei måte. De aller fleste får en periode med underdosering og litt panikk i forhold til en mulig overdosering, men det går seg til etterhvert som man lærer seg sine egne symptomer og ikke minst å stole på det man kjenner selv. Uansett - omregningstabellene vil etter all sannsynlighet ikke gjelde deg, så ikke tenk så mye på det. Tenk heller på at du sannsynligvis skal ha mellom 120-180 mg armour daglig når du er helt over - og juster utifra det. Du har en ganske høy dose syntetisk, så det er godt mulig du må over 180mg også, men siden de virker så forskjellig i kroppen vil du ikke vite det på en stund.
Selv bruker jeg 120-150mg litt etter årstid. Jeg husker ikke helt, men tror jeg hadde 150µg levaxin på det meste. Jeg byttet dog tidlig i stoffskifteforløpet så jeg er ikke sammenliknbar med de som har gått lenge på syntetisk.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker