Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Hybrid View
-
25-09-16, 19:41 #1
Sv: Dosering Levaxin
Hei! Jeg er ikke så aktiv her på sidene lenger, men kikker innom og leser av og til. Men dette tenkte jeg at jeg kunne svare på
.
Jeg bor også i M&R, og vet etter mange års sykdom at det ikke er så enkelt å treffe på leger som kan hjelpe stoffskiftesyke.
Erfaring? Jo da - jeg har erfart litt forskjellig de siste 10-15 år. Først vil jeg si at da du hadde en TSH under 1 og FT4 på ca. 20, så var du ganske nær det som vel regnes som passe dosering. Var det legen som mente at du var overdosert? Pga. lav TSH? Det er i såfall typisk. Sjøl hadde jeg TSH på "0,ett eller annet" da jeg gikk på Levaxin, men klarte ikke å få T4 og T3 opp på et akseptabelt nivå. Og formen var deretter. Så da jeg i min fortvilelse tok med gubben som bisitter hos legen, og gråt mine modige tårer, så fikk jeg tilbud om å prøve tyroid - legen hadde nemlig noen få andre pasienter som brukte det.
Det ble fort en forskjell til det bedre - det første som skjedde var at magen ble bortimot normal etter noen få dager. Hjertebanken (som jeg var meget plaget av) avtok gradvis, og i løpet av ca. 4,5 år har nesten 10 kg forsvunnet sakte men sikkert, uten at jeg har slanket meg i det hele tatt. 3 kg forsvant omtrent umiddelbart etter oppstart, så det regner jeg med rett og slett var vann! Man blir jo gjerne noe pløsete når man går på Levaxin. Så skifte til tyroid anbefales absolutt, når du har gått så lenge på en medisin som har så dårlig virkning.
Jeg hadde også kolesterolnivå omtrent på nivå med deg, da jeg brukte Levaxin (+ Liotyronin), men det har også sakte men sikkert gått ned til normalt nivå. Du har helt rett i at kolesterolnivået har noe med stoffskiftesykdom å gjøre. Det står masse om det her på forumet (bare søk). Det samme med blodtrykk. Der har jeg også hatt en veldig stor forbedring, og kuttet medisin ned til 1/3.
Det jeg IKKE har hatt særlig bedring på er muskelsmerter, så langt. Men noen påstår jo at de fortsatt merker bedringer etter 6-7 år, så da er det vel håp enda
.
Ønsker deg lykke til med å få resept på tyroid. Vær oppmerksom på store prisforskjeller! Hold deg LANGT unna Vitus apotekene. Boots er de absolutt billigste. Og bokser med 500 stk Erfa 60 mg er vel det billigste. Trenger man doser som ikke "går opp" med hele tabletter, så er de lette å dele. Tvi - tvi!!
-
26-09-16, 09:29 #2
Sv: Nyoppdaget lavt stoffskifte
Du har fått et flott svar fra Halla - jeg vil bare legge til at min erfaring er at 125mg er billigere enn 60, (altså ikke tablett for tablett, men mg for mg)
Jeg bruker 125mg, og så har jeg 30mg for å finregulere med.
Her i byen har vi ikke boots, så her det er Apotek1 som er billigst.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Datter på 13 år har nylig fått diagnosen lavt stoffskifte, etter 6 år med plager
Av anikken i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 03-11-08, 18:14 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 16Siste melding: 16-10-08, 20:49 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 10-04-08, 20:31 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 19-03-08, 21:17 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-08, 17:46

Svar med sitat

Bokmerker