Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
23-09-16, 11:43 #7rugesola Gjest
Sv: Hvordan er det å leve med Hashimotos?
Takk for svar!
Det var en spesialist på medisinsk avdeling som nevnte kombinasjonsbehandling. Han har jeg vært hos en gang etter å ha blitt henvist av eget ønske.
Jeg har vært til ultralyd, dette var også noe jeg selv ba om. Der så de forstørret thyroidea som følge av betennelse, ikke noe annet.
Jeg kan spørre om å få måle døgnurin. Handler det om binyrene?
Jeg kjøpte selen og har tatt det og multivitamin i perioder. Fikk sjekket "alt" av vitaminer og mineraler sist jeg tok blodprøver og alt var fint. Jeg skal se om jeg kan få utskrift av prøvesvarene. Kanskje jeg skal begynne å ta tilskudd igjen. Jeg har forstått det slik at man i noen tilfeller kan ha nytte av større doser enn det som ligger under anbefalinger?
Hukommelsen har vært helt borte i det siste og ting jeg tenker på forsvinner i det jeg snur hodet en annen vei. Det er veldig frustrerende og jeg har gått glipp av mye fordi jeg ikke har noen gode rutiner på å skrive det ned. Jeg tror hele tide at jeg skal huske det!! Det ender meg at jeg glemmer å kjøpe bursdagsgaver, glemmer å ta med rent tøy til ungene i barnehagen, glemmer avtaler jeg har gjort med 5-åringen. Føler meg stadig vekk helt tom og veldig dum...
Mannen min fnyser av kostholdsendringer siden han mener de ikke er vitenskapelig bevist og han blir nok riktig fornærmet om jeg ikke vil spise det hjemmebakte brødet hans. Jeg har nulltoleranse for laktose og reagerer på mange andre matvarer med luftsmerter og oppblåst mage. Har vurdert low foodmap, men unngår i stor grad det jeg vet jeg reagerer på (erter, kål, løk, brokkoli, fersken, blomkål, bønner, linfrø ++).
Finnes det noen spesialist i Hamar-området som er anbefalt? Han jeg var hos var ikke endokrinolog slik jeg forsto det, men jobbet som spesialist på medisinsk poliklinikk.
Lignende tråder
-
Er symptomer noe vi må leve med???
Av janne2 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 28-07-12, 10:27 -
Hvordan synes du det er å leve med hypotyreose?
Av flaggstang i forumet Å akseptere stoffskiftesykdommen og leve med denSvar: 1Siste melding: 18-01-12, 20:28 -
Hashimotos - hvordan utvikler den seg over tid?
Av Karatekid i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 12-06-11, 16:18 -
Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?
Av Qa i forumet StressSvar: 16Siste melding: 06-06-10, 18:59 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker