Hei

3 måneder mellom vurderinger er unødvendig lenge når verdiene dine ikke er stabile. Dersom du går på levaxin kan du godt gå ned til 1 måned med stabil dose før du sjekker verdiene pånytt.
Høsten er ofte en tid hvor vi som er på erstatningsbehandling må dosere opp. Så det kan like gjerne være stoffskiftets reaksjon på høsten du merker. Mye og god søvn, samt forsiktig trening - gjerne ute og på dagtid - kan lette denne tiden helt generelt.

Ja, at du "kjenner" kjertelen kan være et signal på at betennelsen er i aktivitet. Tar du selen? Har du fått målt jod i døgnurin? Har du fått en ultralyd av kjertelen?
Jeg synes Sylvias tanker er gode. Betennelsen kan påvirkes med kost og tilskudd, men det krever tid og tålmodighet. Det som flest reagerer mest positivt på er å kutte gluten.
(Fet hud henger for meg sammen med melkeprodukter. Mindre melk = bedre hud for meg.)

Jeg vet du ikke trenger å høre dette - men ut i fra beskrivelsene dine i tråden kan det virke som at legen din ikke har spesielt god kunnskap om eller interesse for stoffskiftebehandling. (Selv om det er positivt at vedkommende snakker om kombinasjonsbehandling.)