Hei, I''m back...

Jeg ble altså innlagt og operert 21./22.6.2016. Venstre del av kjertelen ble fjernet i en tilsynelatende ukomplisert operasjon. Ved utskriving var jeg også på kontroll på ØNH og der fikk jeg beskjed om av venstre stemmebånd var lammet og stod helt stille, men at dette ofte var midlertidig. Dette har i ettertid gitt meg problemer med inntak av drikke, hes/sår stemme med lavt volum, tung/kort pust. Dette har igjen snudd tilværelsen min opp ned. Fra å være den som gjorde ALTselv, er jeg nå redusert til en som må ha hjelp til masse og sosialt føler jeg meg satt ut pga volumet på stemmen... Jeg har vært sykemeldt siden dag en.

Mandag 1.8. var det kontrolldag. Først på ØNH. Der fikk jeg dårlig nytt. Stemmebåndet står fortsatt stille og legen der mente at faren for at skaden var permanent var stor nå. Jeg tok ut frustrasjonen min og møtte stor forståelse, men desverre er det ikke mye å gjøre med det. På vei videre til KIR var jeg klar for å fyre løs mot kirugen for tabben i en unødvendig opeasjon. Han spurte hyggelig om hvordan det gikk med meg, og jeg sa som sant var at sommeren hadde vært et mareritt. Han beklaget det, "Men når det er sagt så skal du være glad for at vi opererte, selv om du egentlig ikke ville det. Det ble nemlig funnet kreft i kulen..." Det var som å stikke hull på en ballong. Jeg sank sammen og alt kruttet jeg hadde spart for kirurgen forsvant...

Så tok vi altså feil, både du Anisa og jeg... Det viste seg å være en nødvendig operasjon.

De nye blodprøvene, 5 uker etter operasjon, viser som følger:
S-klor 103 (97-108)
S-Ferritin 149 (15-200)
S-Kreatinin 72 (45-90)
S-TSH 2,3 (0,2-4)
S-FT4 17 (11-23)
S-FT3 5 (3,5-6,5)
TSI <0,15 (<0,55)

Håper sesongen for dårlige nyheter er over snart...
Fortsatt god sommer!