Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
21-05-16, 07:57 #18Uregistrerte Gjest
Sv: Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
Sidste år var jeg til konsultation hos en speciallæge i Hovedstaden. Lægen tilbød mig kombibehandling 2 x 5 mcg Liothyronin i 3 måneder, men dosen af Eltroxin skulle nedsættes. Det kom altså slet ikke til at virke, men det er en anden historie.
Jeg spurgte ham om Thyreoid fra Glostrup Apotek, men nej, det udskrev de skam ikke. Der var kommet en meddelelse fra overlægerne Bonnema og Hegedus om, at det var alt for ustabilt. Han sagde også at Birthe Nygaard har informeret alle læger i Danmark om, at Thyreoid ikke må udskrives mere. Jeg sagde til lægen, at hvis det forholder sig sådan, forstår jeg ikke hvad Birthe Nygaard skulle bruge til alle de besvarelser i spørgeskemaet, som skulle udfyldes af dem, der allerede var i behandling med Thyreoid. Jeg spurgte om han vidste hvad skemaet skulle bruges til. Han svarede at spørgeskemaet skulle bruges til nogle nye "tiltag" der er på vej, og at alle læger bliver informeret om det, men han vil vende det med Birte Nygaard for at være på forkant med det der skal ske. Jeg spurgte om han havde en ide om det, men han ville ikke tale mere om det før han havde snakket med Birte Nygaard.
Før troede jeg at det var overlægerne Bonnema og Hegedus som havde ført an i bekæmpelsen af Thyreoid-behandling, fordi det var dem, jeg hørte mest om, men efter konsultationen i Hovedstaden tror jeg nu, at Birte Nygaard holder sig under radar for at folk ikke skal opdage at det er hende som i virkeligheden er den som bestemmer hvilke tiltag skal bruges til at afskære danske patienter fra behandling med Thyreoid.
Jeg kan ikke forstå at hun snakker om placebo samtidigt med at hun advarer mod "en række langtidsvarende eller permanente komplikationer"? Kan man få en række langtidsvarende eller permanente komplikationer af placebo?
Lignende tråder
-
ME-patient tvangsindlægges på psykiatrisk hospital
Av Anisa i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 12Siste melding: 31-10-13, 21:04 -
Advarsel mod Endokrinologisk Afsnit på Hillerød Hospital
Av Admin i forumet AdvarslerSvar: 1Siste melding: 14-01-12, 12:35

Svar med sitat

Bokmerker