Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Threaded View
-
21-12-15, 11:37 #27
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Seneste test viser følgende:
TSH - 0,03 (ref. 0,3 - 5)
Frit T4 - 13,9 (ref. 10 - 22)
Frit T3 - 4,3 (ref. 4,1 - 6,9)
På prøve tidspunktet tog jeg 125 - 140 mg Thyreoid, så det er sat op en lille smule til 150 - 165 mg, og det er godt.
Der blev også taget en anden test
Triiodthyronin-reaktion[T3-Test];P - 1,24 (ref. 0,80 - 1,20)
Så vidt jeg kan se, hænger den sammen med resultatet af TBG-testen.
Thyroxinbindende globulin;P - 292 (ref. 233 - 490)
At de hænger sammen har jeg fundet, når jeg søger på Sundhed.dk, som er det eneste sted, jeg rigtig har fundet noget om det. De links, der er til en forklaring her på forummet, virker ikke længere.
På Sundhed.dk står følgende - link her:
T3-reaktion
•Forhøjede værdier ses ved hypertyreose og hos euthyroide ved tilstande med nedsat thyroxinbindende globulin (TBG; se dette)
•Lave værdier ses ved hypotyreose og hos euthyroide ved tilstande med forhøjet TBG
•Testen er ikke relevant ved primær bestemmelse af fri T4 og fri T3
Og om TBG står der:
Thyroxinbindende globulin (TBG)
•Forhøjede værdier forekommer som en medfødt tilstand, men ses ellers hos gravide, ved indtagelse af østrogener, ved akut og kronisk aktiv hepatitis og ved primær biliær cirrose
•Lave værdier (eventuelt helt mangel på proteinet) forekommer som en medfødt tilstand, men ses ellers ved indtagelse af androgener og kortikosteroider, samt ved levercirrose
Så jeg tænker, at det kan have noget at gøre med, at jeg fik for meget Thyreoid, og at stressen med forhøjet kortisol og let forhøjet testosteron har sat et forkert spor i kroppen med hensyn til mine hormoner.
Jeg vil selvfølgelig få det gentestet her i det nye år, og så vil det vise om, min teori er rigtig.
Med hensyn til stress situationen på mit arbejde, så har jeg sagt op. De måneder, jeg har været hjemme, har været gode for mit helbred.
Tina
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker