Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Threaded View
-
25-11-15, 08:35 #26
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Jeg fik samtidig med de sædvanlige stofskifteprøver i oktober også taget TGB, som lå på 292 (ref. 233 - 490).
Det har jeg så siddet og tænkt meget over. Det ligger lavt i referencen, så der er "ikke så meget af det", det må betyde, at der ikke er en stor mængde af TBG, der binder mit frie T4. Så det frie T4 er frit og tilgængeligt. Er det sådan, det skal forstås?
Som jeg også forstår det, så vil TBG ofte være højt, hvis østrogenniveauet er højt. Mit østrogenniveau har været højt, det har vi så arbejdet på at få ned. Det må jo virke
Jeg har nu været hjemme i snart 7 uger. Det har været rigtig godt for mig. Jeg er helt sikker på, at jeg har fået bragt bedre orden på mit forhøjet cortisol, da jeg kan mærke, at progesteroncremen virker. Forhøjet cortisol snupper progesteronreceptorerne i cellerne, og dermed vil progesteronen blot flyde rundt i blodet.
Thyreoid er reduceret til 140 mg, og nu jeg er hjemme har jeg det fint. Jeg kan så godt være bange for, at det ikke er helt nok, når jeg skal på arbejde igen. Jeg har så ikke fået taget blodprøver endnu. Der er lidt ømme håndled, men ellers ingen symptomer på for lavt stofskifte.
Jeg er tager nu 36 mg jod og 60 mg progesteron.
Generelt har det været et meget lærerigt efterår. Og det, jeg tager med mig, er, at for mig:
kan meget Thyreiod skabe ballade i omsætningen af de øvrige hormoner
for højt cortisolniveau hæmmer optagelsen af progesteron, så hedeturene fortsætter
Mine hedeture er aftaget meget, fra flere i timen til meget få i løbet af dagen. 3/4 år for Hashimotos slog til, fik jeg at vide, at min overgangsalder var pænt overstået (jeg kan aldrig huske om, det er FSH eller LH, der måles, det var højt). Hedeturene kom lidt efter, at jeg blev syg på vores tur til Chicago med angst, så jeg tænker, at der kan have været en god portion forhøjet cortisol/stress over at være blevet syg og ikke have styr på noget som helst (og ingen... absolut ingen hjælp at få).
Derudover kan jeg nu mærke min krop, og jeg har fundet ud af, at en stigning i mit blodsukker skaber hjertebanken. Så holder jeg mig fra meget sukker (og øvrig stress) om aftenen og sidst på eftermiddage, så banker mit hjerte fint (og ikke voldsomt), når jeg lægger mig til at sove. For det banker også når blodsukkeret falder - fedt, ikke
Den anden aften, da jeg skulle sove, begyndte mit tankemylder omkring det, chefen kan tilbyde mig at komme tilbage til. Min reaktion var at sige (sådan dybfølt) til mit tankemylder "Jeg har hørt dig, og jeg er fuldstændig enig med dig. Kan vi tage det i morgen", og bum så tav det mylder stille
(Han har ikke helt forstået det endnu, men det, der skaber stress, skal man ikke tilbage til. Det vil jeg fortælle ham, når vi ses).
Tina
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker