Viser søkeresultater 1 til 10 av 102
Threaded View
-
21-11-15, 08:02 #34
Sv: Normale prøver - men mange symptomer
Oj, oj!
Både D3 og B12 er lavt, mann 45 år. I mange andre land ville du fått beskjed om å ta tilskudd, kanskje også B12 sprøyter. Jeg mener at denne legen vet lite om vitaminer når han sier at dette er i grenseland. Jeg leste en lege som sa man burde jogge hvis D3 er lavt
Kunnskapsnivået er ikke alltid så høyt jeg skulle ønske. For meg er disse tallene veldig lave. Jeg ville tatt tilskudd hadde jeg slike prøver, jeg gjør det også. Min lege sier D3 skal ligge på ca 120. Det kan være mange grunner til at mineralene er så lave hos deg. For meg er nok traumer en årsak. For de av dere som er interessert i temaet er det en norsk lege som heldigvis begynner å forstå mer av dette, Anne Luise Kirkengen. Hun har skrevet en bok om dette "Hvordan krenkede barn blir syke voksne". Jeg har ikke lest den, men har en kollega som anbefaler den varmt. Jeg sier ikke at traumer er ditt problem, mann 45 år. Men det er lurt å ha et vidt og åpent søk når noe i kroppen ikke fungerer. Vi er mange som sliter med utviklingstraumer etter neglisjering, vold, seksuelt misbruk, for lite kjærlighet, rigiditet, ikke blitt sett eller akseptert som den vi var, med mere. Mye ondt kan skje med små barn. På engelsk heter det developmental trauma. Man kan også søke på utviklingsforstyrrelser. Kjært barn, mange navn
En del undersøkelser viser at minst 40 % av befolkningen har større eller mindre utviklingsforstyrrelser. Noen mener tallet er enda høyere.
http://www.sinnetshelse.no/artikler/krenkede_barn.html Her er et intervju med Anne Luise Kirkengen for dem som vil vite litt mer. Jeg tror flere bibliotek har boken hennes. Hun snakker blant annet om at traumer kan hindre opptak av mineraler, vitaminer osv i kroppen. Dette er et veldig spennende tema.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hvorfor har jeg fortsatt symptomer når prøvene er normale?
Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 08:50 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 06:08 -
Normale prøver – men ikke frisk
Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 28-05-09, 11:18 -
Normale prøver - men mange symptomer, bl.a. varm hals ...
Av Tily i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 06-08-07, 22:36

Svar med sitat
Bokmerker