Viser søkeresultater 31 til 38 av 38
Tråd: Overdosert?
-
11-11-15, 13:54 #31
Sv: Overdosert på Thyroid
Du har jo tilsynelatende mye stoffskiftehormon i blodet. Spørsmålet er jo om du må ha det så høyt for å ha det bra, eller om du har "mer enn nok".
Å tilføre mer enn "tilstrekkelig til å ha det bra + en liten buffer" er jo både dyrt og unødvendig da det kan føre til at kroppen må beskytte seg mot overfloden av hormoner i stedet for å ha mer passe tilgjengelig. Når det er sagt så tyder nettopp det at du ikke har overdosesyptomer på at kroppen din godt er i stand til å håndtere den mengden du har flytende i blodet i dag.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-11-15, 15:26 #32
Sv: Overdosert?
Vil skrive litt mer om fT4 og fT3 - for der er det andre ting og tenke på
og det er con til Koren Dahl sitt skriv 
Først: det er skrevet på forsiden av forumet (innlegg) sammen med min forrige post (v side, ganske langt ned):
- men så igjen; jeg husker Anisa skrev her inne en gang at hun trivdes ikke før fT4 lå på nærmere 30
Vi mennesker er jo ikke SÅ lett å standardisere som A1 - A5
Hva fT3 gjelder: har du fått sjekket din reverse T3 vs (total) T3
reverse T3 kan ligge og "gjemme seg" og med vanlige målinger vil det bli uoppdaget -
og så konkluderes det med at fT3 ligger for høyt...
Søk på reverse T3 for mer info
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
11-11-15, 20:16 #33
Sv: Overdosert på Thyroid...
Hej
Når du reelt har proteinuri, er dine værdier af FT4 og FT3 NØDT TIL at være doblet op. Mindst. Det er en af klassiske følgetilstande ved proteinuri, at frit T4 og frit T4 hober sig op i blodet, og det er i blodet, at de forbliver indtil de udskilles med urinen.
Få din læge til at besinde sig, før hans afpresning skubber dig helt ud over kanten, ned til hypothyreose, du husker da den var værst.
Sålænge hypothyreose-patienter har proteinuri SKAL de "overdoseres", og de SKAL have skyhøjt FT4 og FT3.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-11-15, 20:48 #34
Sv: Overdose
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
15-11-15, 21:26 #35
IKKE overdoseret, men proteinuri...
Jeg gentager lige... Når du reelt har proteinuri, er dine værdier af FT4 og FT3 NØDT TIL at være høje, og endda kan være fordoblet. Det er en af de klassiske "bivirkninger" ved proteinuri, at frit T4 og frit T4 hober sig op i blodet, og de forbliver i blodet, indtil det meste af dem udskilles med urinen.
Få din læge til at besinde sig, før hans afpresning skubber dig helt ud over kanten, ned til hypothyreose, du husker da den var værst.
Sålænge hypothyreose-patienter har proteinuri SKAL de "overdoseres", og de SKAL have skyhøjt FT4 og FT3.
Ved proteinuri kan man udmærket have FT4 på 300 og FT3 på 200 i blodet, og alligevel være dybt hypothyroid i resten af kroppen, hvis medicindosen er ikke stor nok til at kompensere for bindingsprotein- og hormontabet (i urin).
Mit råd til dig er, at du insisterer på at få målt Total T4 og Total T3 i blodet, samt urin-FT4 og urin-FT3 (kan ikke lige huske om det skal være døgnurin, eller bare morgenurin). Før resultaterne foreligger - ville jeg, i hvert fald, ikke turde gå ned i medicindose, hvis jeg var i din situation.
Held og lykke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-11-15, 22:17 #36
Det må da være døgnurin for at ikke resultatet skal forskyves på grunn av tissetidspunkt, blærefullhet og døgnrytme
Du skjønner hva jeg mener...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-11-15, 07:32 #37
Tak, nu gør jeg det... døgnurin, selvfølgelig. Problemet er bare, at jeg må trække tilbage forslag om urintesten af T4 og T3.
Urinanalyse af T4 og T3 udføres ikke (længere) i Norge, og heller ikke andre steder i Skandinavien. Det private laboratorium Scandlab udførte disse analyser i Sverige, men urinanalysen blev forbudt af svenske læger i samarbejde med den svenske Socialstyrelse. Det står en hel del om i tråden om Scandlab.
Fatter ikke at de har fjernet så nyttig en analyse... Enormt mange mennesker med for høje værdier af FT4 og FT3, men helt uden hyperthyreose, kunne slippe for at skulle reducere deres medicindose og blive hypothyroide igen, hvis man kunne måle tabet af T4 og T3 med urinen.
Måling af Total T4 og Total T3 kan også bruges, men i modsætning til urinanalysen med sine entydige resultater, totale blodanalyser af T4 og T3 kan tolkes på flere måder af læger, der er vant til at håndtere kun FT4 og TSH.• Tak for at du læste mit indlæg.
-
08-12-15, 16:36 #38Morten S Gjest
Vores praktiserende læge doserede min kone op og ned mange gange de sidste år. Han sagde at min kone ikke kunne have lavt stofskifte når hendes ft4 blev ved med at være så høj, og hun skulle gå et halvt år uden medicin for at teste stofskiftet. Han sagde at hendes 11,2 tsh var bare harmløs abnormalitet. Han sagde at der er ingen grund til at hænge sig i petitesser sig og at hendes symptomer kommer af at hun læser for meget på internettet. Han sagde at undersøgelser af nyrer er dyre og der er ingen grund til at tjekke det fordi der er 100% ingen forbindelse mellem nyrerne og stofskiftet.
En privat speciallæge tog en masse blodprøver og sendte min kone til haste MR. Min kone blev opereret sidste uge. Det var nyrekræft. Det er ret sjældent at de ser denne type nyrekræft så tidligt at de kan bevare det meste af nyren, sagde de på hospitalet. Vores læge lagde sig fladt ned men han skal ikke være vores familielæge mere. Havde det ikke været for dette forum kunne jeg have mistet min kone, og vores børn, deres mor. Tak til alle som er her og særlig tak til dig som har skrevet om det. Jeg skulle også sige tak og hilse fra min kone. Hun kommer hjem fra hospitalet i næste uge.
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert - Hva gjør jeg?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 30-06-09, 19:51 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29

Svar med sitat

Bokmerker