Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Jeg synes det høres ut til at du skal øke dosen en, og kanskje flere, ganger til, til du har en TSH rundt 0,5 - 1, kanskje ned mot 0,2 hvis du da fortsatt ikke føler deg bra. Med Levaxin er det vanlig å øke med 5-6 ukers mellomrom, fordi det tar så lang tid før virkningen vises.

Det høres ikke usannsynlig ut at du skal opp i en dose på den størrelsen du nevner. Jeg veier rundt 70 kg, og brukte 125 mcg Levaxin mens jeg gikk på det. Bruker du p-piller kan det hende du må ha enda mer. Neste gang du har legetime, kan du jo spørre om hvorfor h*n mener du ikke skal øke, når du fortsatt har symptomer med dine 75mcg? Det viktigste er jo at du føler deg bra, ikke hvordan blodprøvene ser ut.

Fungerer det fortsatt ikke med Levaxin når du har fått ned TSH enda mer, kan du begynne å lese deg opp på Liothyronin, som vanligvis brukes som tillegg til Levaxinen, og om NDT som er frysetørket kjertel fra gris (produktnavn f.eks Armour Thyroid, Erfa Thyroid, Nature-Throid m. fl.). Mange av oss har fått et bedre liv med det.
Dette var veldig innsiktsfullt - tusen takk for innspillet. Jeg kommer til å øke til 100 mcg, og heller følge med på eventuelle overdoseringssymptomer.

Jeg har lest litt om Liothyronin, som jeg har et godt inntrykk av. Regner med det ikke har noen hensikt å nevne dette for fastlegen min før jeg er på <0,5, men skal ha det i bakhodet.
Jeg har også fått tilbud om henvisning til endo, men det regner jeg heller ikke med at har noen hensikt før i det minste blodverdiene mine er under kontroll...