Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
10-10-15, 19:43 #3
Sv: TSH har gått fra 2.70 til 2.0. Ikke øke Levaxin?
Hei, og takk for svar!
Jeg mener at FT4 lå høyt innenfor referanseområdet første gang jeg tok blodprøver, men jeg har ikke målt den etter dette. Jeg planla egentlig å få legen til å se mer på FT3&4 dersom jeg ikke følte meg bedre innenfor referanseområdet på TSH, men først må jeg jo komme meg dit.
Når det kommer til hvordan jeg føler meg, så har jeg fremdeles alle de stoffskiftesymptomene jeg alltid har vært plaget med, med unntak av et lite (men merkbart) løft (iløpet av de siste 3-4 ukene) av den kroniske hjernetåka. Når det er sagt, så har jeg har også hatt tydelige symptomer på lavt stoffskifte en tredjedel av livet mitt, så jeg er ikke helt sikker på hvor 'normalen' ligger i forhold til å føle seg bra. Dette spurte han dog ikke om når vi snakket om blodprøvene mine, han bare sa at verdiene var gått ned og at jeg skulle holde meg på samme dose. Jeg og legen min var enige om at jeg skulle doseres slik at jeg kom i nedre sjikt av referanseområdet, og jeg tenker jo at å være nede på 0,5-1,0 burde være et greit utgangspunkt. Det er derfor jeg lurer litt på hvorfor han mener at dosen min ikke skal økes ytterligere?
Det høres også (kanskje) med til historien at legen min var svært positiv til at anti-TPO var halvert (det var jo forøvrig jeg også positivt til), og at han brukte det som et argument for å ikke øke dosen mer. Jeg vet ikke nok om anti-TPO og hvordan den oppfører seg ifm. dosering til å argumentere med han om det heller.
Lignende tråder
-
Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.
Av Tonjemy i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-12-14, 18:27 -
Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.
Av Tonjemy i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 17-11-14, 22:36 -
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?Svar: 17Siste melding: 16-07-11, 18:25 -
Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 20-05-05, 22:08

Svar med sitat

Bokmerker