Tak

Jeg har været hos Søren Hanke. Det var en super oplevelse. Jeg har også fået en full body termografi hos Breastcare.

Det eneste, der lyste op på termografien, var mave/nedre hals (reflux - jeps, det vidste jeg godt) og galdeblæren, som også blev scannet, og Søren Hanke fandt ikke noget.

Albumin er målt i torsdags til 42 (ref. 36 - 45).

TBG har jeg læst om, og jeg har forhøjet østrogen (østradiol og østriol), som vi arbejder på at få ned. Der er forhøjet testosteron fra omdannelse af DHEA, der omdannes til østrogenerne. Progesteronen kommer nok ikke ind i cellerne, og det kan skyldes at min cortisol ligger højt og dermed snupper receptorerne.

Der er meget at tænke over og holde styr på, så jeg har skrevet til IOM.

Jeg har i samarbejde med min analytiske mand regnet lidt på forholdet mellem frit T3 og frit T4, dvs. vi har taget det frie T4 og divideret med frit T3.

Dvs. et tal for frit T4 kan være 16 (ref. 10 - 22) og frit T3 6,1 (ref. 4,1 - 6,9) - så er 16/6,1 = 2,6.

Hvis det er ideelt (jeg ved godt, at vi er forskellige), så har mit forhold mellem tallene været lidt skævt hele tiden. For 1½ år siden var dette tal 3,0, og da havde jeg det bedst. Før og efter har det været over, dvs. for meget frit T4 i forhold til frit T3.

Min konklusion er, at der er noget med omdannelsen. Hvilket fint understøtter min fornemmelse og det, at jeg har sat medicinen op til 210 mg sidste vinter og beholdt den der hen over sommeren, fordi jeg ikke synes, jeg fik nok ud af det. Jeg fik det så bedre efter leverensning og ny strategi med hormonerne her i efteråret og satte Thyreiod ned.

Det har været helt oppe på 3,9, og senest i september var det på 3,25. Så september værdierne var i den rigtige retning og fortsat lidt høje.

Jeg håber ikke dette er helt sort

Leveren har været i fokus i de sidste par måneder, og den kan have været den træge part i det her.

Og jo, der skete meget torsdag formiddag (og det var kl. 12 hjertet gav sig til at danse), som var meget op ad bakke og bare for meget og for længe. Virksomheden blev solgt i juni og vi flytter i slutningen af oktober. Så jo stress

Jeg kan se i min log, at hjertebank er et tema.

Tina