Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Threaded View
-
09-10-15, 09:23 #22
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Hej Tina
Hvornår har du taget din Thyreoid inden denne begivenhed var indtrådt?
Jeg er ikke så glad for den "konklusion", fordi den spærrer for lægernes motivation til at undersøge andre muligheder... fremfor alt, binyrehormoner. Ved du om de har målt dem?
Selv FT4 på 100 giver ikke hjertebank, hvis FT3 er normal eller kun lidt i overkanten, men du har ikke fået målt FT3. Det som var målt er Total T3, og det viste kun 0,1 over ref.området. Total T3 påviser kun mængden af proteinbundet-T3 i blodet. Sålænge T3 er proteinbundet - er det IKKE bio-aktivt, og kan ikke bruges til vurdering af hjertebanken.... Her er forklaring på forskellen mellem frie og totale målinger af T3 (og T4).
Kun hvis FT3 var målt, kunne man se om det var højt nok til 6 timers hjertebank.... Selv ville jeg være meget varsom med at reducere min Thyroid alene på baggrund af kun en "begivenhed". På den anden side, har man opnået en optimal jod-mætning, falder behovet for udefra tilført T3... Men du har jo været mere træt i den periode, hvor du har reduceret din Thyreoid. På den anden side (igen-igen) over- eller underproduktion af andre hormoner kan også give træthed...
Har du "kun" haft hjertebank, eller havde du også andre symptomer?
I det hele taget, kunne det have været et enkeltstående, isoleret tilfælde af en hormonforstyrrelse, som måske ikke var thyreoideahormon? 45 minutter før en betablokker virker er lidt længe, synes jeg. Men hvis det var et eller et par andre hormoner, der gik koks i... ?
Håber at det ikke gentager sig, men hvis det gør, og hvis du har mulighed (privat sygeforsikring?) for en fullbody MR scanning (den uden røntgen), for at tjekke alle dine endokrine kirtler, vil du få en hel del ro i sjælen, hvis du får den foretaget.
Krydser fingre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker