Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Hybrid View
-
13-08-15, 11:51 #1
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Da endte det opp med at jeg snakket med ledelsen her. De var slett ikke uvillige til å sponse en starttime. Så snakket jeg med legesenteret og da jeg fikk vite ventetiden (november!) så bestilte jeg rett og slett en time.
Deretter ønsket ledelsen at jeg skulle stå for kontakten med kollegaen min (det er jo grenser for hva en bedrift kan legge seg borti før det kan oppfattes som utidig press), så jeg skrev en epost til kollegaen hvor jeg forklarte hva jeg hadde gjort, og at jeg hadde gått så langt som å bestille i hans navn og at jeg håpet på tilgivelse for det - samt at han selv måtte kontakte senteret med manglende informasjon dersom han ville bruke timen.
Har fått direkte tilbakemelding på at han opplever det som å "bry seg " på en god måte og via omveier har jeg også fått høre at han har kontaktet legesenteret med den infoen jeg ikke kunne gi på hans vegne, og på den måten bekreftet at han ønsker timen.
Så krysser jeg alt jeg har for at legen ikke havner i søkelyset, at kollegaen min får prøve NDT og at det virker for ham. ...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-08-15, 14:18 #2
I dag var kollegaen min innom igjen. Han hadde stiftet bekjentskap med noen gode dager... og erfart - som så mange av oss - at etter "opp som en bjørn" kommer "ned som en skinnfell". Likevel var han i godt humør, på grunn av gjensynet med "ork, tiltak og livsglede". Han hadde gjort en del hjemme, og vært på en treningstur med en tidligere kollega i de dagene og summa sumarum hadde det gått inn på overskuddskontoen selv om kroppen sa stopp.
Han har opprettholdt timebestillingen og tatt en prat med fastlegen som hadde stilt seg "avventende, positiv". Ja, og så hadde vel kona begynt å skjønne at "ork til å gå en tur, men ikke gjøre noe" ikke var vrang vilje, men mer en overlevelses-/overskuddstaktikk. Hun er selv nylig operert i et kne, så det kan vel ligge noe erfaring derfra også.
Videre fortalte han at "antidepressiva i skapet virket greit der den lå.
Jeg sa vel noen ord om at jeg selv forbereder meg mentalt på "høsten" og at jeg pleier å få en dipp der og ikke så mye annet enn at jeg for min del nesten opplever samme futt som før sykdommen (men kan ikke løpe jojo, men må disponere litt mer) og at førtiårskroppen kjennes verre enn stoffskiftekroppen nå for tiden.
(Les: krever mer restitusjon etc.)
Jeg håper det holder fram til han kommer til Lynx og at han har godt utbytte av det.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
14-10-15, 19:12 #3
Da kan champagnen sprettes. Dog med en bismak. Fastlegen min var altså villig til å skrive ut, men dersom prøvene mine var "utenfor" (legen var oppdatert om forventede blodverdier på thyroid vs levaxin og innforstått med subprimert tsh så lenge ft4/ft3 var innenfor og puls ikke overhøy - det siste ser jeg på som en trussel siden at jeg er naturlig høy og var det lenge før noen stoffskiftebehandling) så måtte jeg søke oppfølging av legen som startet behandlingen.
Godkjenningsfritaket gikk igjennom i dag og samboer og jeg trekker et lettelsens sukk. Iallfall fram til neste år.
Ja - og kollegaen min var innom og blåste ut av seg en skikkelig RANT over nav. Faktumet er jo at han har et veldig kort år igjen til pensjonsalder uansett (og vil gå ut ved 67 siden kona er 3 år eldre og de vil ha tiden sammen). Men nå må han jo (selvfølgelig) likevel søke avklaringspenger for de 8-10 månedene mellom sykepengeslutt og pensjonsstart. Det første trinnet var at ALLE søkere til avklaringspenger måtte skrive CV.
Men det som han ble helt oppgitt over var at ,som han sa, at de ville kaste omskolering "etter en som har jobb, dersom han er frisk nok til å gå til den", rehabillitering "etter en som *bare* er utslitt" (og kona er så husredd at hun ikke tør å være alene) og kurs "etter en som er så gammel"...
Dersom det er som han refererte så er jeg bare oppgitt... da er systemet "bare laget for firkanta plugger" og ikke noe annet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-11-15, 13:05 #4
Jaja. Glemte å skrive at resultatet av blodprøver "og sånt" var bestått på alt unntatt TSH-prøven. Ikke veldig uventet. Siden jeg tar medisinen om kvelden og blodprøvene om morgenen så tok jeg halv dose kvelden før. "Rett" blir det jo ikke uansett, men det måtte da bli så noenlunde.
"Forsikring" og sånt:
Min forsikring er å gi samboeren min informasjon om mitt legemiddel, og legenes gjengse holdning til det. (Stakkars... han var nesten mer bekymret for resept og blodprøver enn det jeg var.)
Når jeg finner noen lettfattelige linker så deler jeg i drypp. Både pasientopplevelser og pårørendes opplevelser. Min tanke er at dersom noe går skeis med stoffskifte/medisin så må han vite forskjell på levaxin og NTD og ikke minst forskjellen på hvordan jeg opplever det ... fordi en bivirkning av et dårlig regulert stoffskifte er ofte at man mister evnen til å kjempe for seg selv - gjennom tap av ressonement og tiltak. Om det verste skulle skje så må han være forberedt på å være min "Hegge" ovenfor helse(u)vesnet. Hvilket minner meg på at jeg må gi ham linken til den boka.
Forøvrig så har det så langt gått greit med 140mg Erfa utover høsten. Det har jo vært en mild seinhøst, men jeg tror også det har med det faktum at vi valgte en annen strategi ved klokke(helvetes-)skiftet i år har hjulpet. Vi har "fortsatt" sommertiden gjennom at vi legger oss ekstra tidlig. Jeg går nå stort sett på jobb "klokka" 07 -15 i stedet for 08-16 på sommerklokke. Det virker på meg som at jeg tåler døgnrytmeskifter dårlig (ikke det å være oppe en dag eller to i helga og ditto sove utpå, men det å "skyfle fram og tilbake på normaldagen" er fryktelig.) I fjor var det iallfall det som trigget "høstknekken".Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
22-11-15, 09:25 #5
Prøver 16/10-15
b-leukocytter 6,0 (3,5-11,0 10E9/L) b-hemoglobin 13,0 (11,5-15,0 g/dL) p-natrium 140 (137-145 mmol/L) s-kalium 4,1 (3,6-5,0 mmol/L) p-kalsium 2,26 (2,15-2,51 mmol/L) p-alat 23 (<45 U/L) p-alkalisk fosfatase 61 (35-105 U/L) p-keratinin 60 (45-90µmol/L) p-GFR estimert >60 (>60 mL/min/1,73m2)) b-kolesterol 4,4 (3,3-6,9 mmol/L) p-ferritin 30 (10-200g/L) b-kobalmin (b12) 438 (170-650 pmol/L) p-MMA (metylmalonsyre) 0,09 (0,05-0,26µmol/L) p-folat 14,6 (>7,0 nmol/L) p-25-OH vit. D total 99 ( nmol/L) p-25-OH vit. D2 <10 ( nmol/L) p-25-OH vit. D3 99 ( nmol/L) p-fritt T4 11,7 (9,0-19,0 pmol/L) p-TSH 0,01 (0,50-3,60 mlU/L) p-fritt T3 5,7 (3,5-6,5) pmol/L
Disse ble tatt i ti-tiden, før serumtapping (jeg er blodgiver). Jeg tok da halv dagsdose av erfaen kvelden før (ca 12 timer før). Normaldosen min var og er 140mg (125 + 1/2 av en 30mg) og det kjennes det ut som jeg fungerer bra på.
Eneste jeg har å klage over for tiden er at muskulaturen er "sur". Både om jeg sover mye eller lite så "stivner" jeg lett og restitusjonen er ikke som den burde. Det er ikke magnesium denne gangen, tror jeg. Men jeg har glemt omega3-tilskudd så langt i vinter. Det er kanskje på tide å kjøpe en bøtte av det igjen og se om det hjelper.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
22-11-15, 15:54 #6
Kommer an på, hvilken magnesium-forbindelse du ellers bruger som tilskud. Basisk eller sur (alkaline or acidic). Jeg ved ikke hvilken magnesium-forbindelse du bruger, men hvis det er "ancient" magnesium (chloride), kan den metaboliseres indenfor pH-range på mellem 2 og 7+, så måske kunne det nytte at teste et bytte til magnesium carbonate, og se om det ikke vil gøre muskelmassen mere basisk? Dr. Myhill (hende der har været gennem samme problemer med de britiske lægeorganisationer, som dr. Skinner) skriver om det på sin hjemmeside her.
Ellers er der en enkel metode til her-og-nu at teste OM musklerne er virkelig "forsurede", blot for at være på den helt sikre side først. Et glas vand stillet på natbordet inden sengetid, med natron-pulver ved siden af, og så en teske. Kom et par strøgne teskefulde af natron i vandet lige når du vågner om morgenen, rør til pulveret er opløst og drik opløsningen inden du står op af sengen. (Bakepulver anbefales ikke, fordi det er ofte iblandet andre ingredienser, som antiklumpningsmidler o.l.)
Se så om musklerne ikke hurtigt bliver igen "varme" og "mobile", og uden ømhed. Hvis det hjælper, har musklerne virkelig været forsurede og så er tiden måske inde til at se på kostens syre-/base balance. Men det kan også være andre "metabolske" grunde til forsuring af musklerne, og hvis kost-reguleringen ikke hjælper, kan man begynde at tænke videre...
Håber, det hjælper.
P.S. Natron-vand er også vældig effektiv når man har kramper i ben, arme og hænder - "virker" med det samme, og flere med "urolige" ben har haft gavn af denne natron-cocktail.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-11-15, 17:41 #7
Takk for omtanken, Anisa.
Jeg har spist et blandingsprodukt som jeg syntes virket godt, men det er en god stund siden den bøtta ble tom.
http://www.solaray.no/solaray/magnesium-1.html
Har heller ikke hatt det store behovet (forvarslet av lemus eller stølhet etter jobbing) så i det siste året har jeg/vi stort sett bare tatt etter turer/jobbing hvor muskler har vært uvant belastet.
Nå sist fikk jeg ikke tak i den, men røsket med meg http://www.iherb.com/Now-Foods-Magne...0-Capsules/662 Den har nok mest -oksid. Virker iallfall ikke noe særlig.
Av andre kosttilskudd tar jeg for tiden bare d-vitamin fast, men har multivitamin, selen, folat, b-kompleks og jod i heimen. Det blir også tatt "dann og vann."
Skla prøve natron og se hva jeg finner ut. Det er som sagt ikke rastløs, men noe "sår"/øm muskulatur jeg får etter relativt liten belastning.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16