Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Den korrekte måten å ta prøve på er midt imellom to doser. Altså tolv timer siden man tok pillene. Leste et langt, saklig og bra dokument på dette. Og det er jo logisk? Vil du vite hvordan kroppen din har det til daglig eller vil du vite hvordan kroppen din har det når den har vært medikamentfastende i et og et halvt døgn? Hva er egentlig poenget med å ta prøver? Er det å tilfredsstille legen, så spiller det forsåvidt ingen rolle hvor lenge man er medikamentfastende. Men er det å vite hva som skjer i kroppen din, så må du vite hvordan du har det til vanlig og ikke uten medisiner. Men for all del; alle må finne ut hva som funker for en selv. Det viktigste er jo å gjøre det likt hver gang. Men denne informasjonen er det viktig å ta med seg når vi nå stitter her å sammenligner doser og prøversvar med hverandre.
I en ideell verden tar man blodprøver for å finne ut av hvordan formen er. Men for stoffskiftesyke finnes ikke disse premissene. Selv tar jeg sjelden disse prøvene lenger, men mange må gjøre det for å forsvare medisindosen sin overfor fastlegen. Jeg betviler ikke din påstand om at det beste er å ta prøver mellom to doser, men da må også de riktige premissene være til stede. Da må fastleger vite at det er stor forskjell i blodprøveutslag mellom syntetiske og bioidentiske hormoner. I tillegg må de vite at man trenger å doseres etter symptomer eller mangel på det.

Det jeg er redd for i og med at den riktige kunnskapen ikke er til stede, er at de som bruker Thyroid og tar prøvene for tett innpå medisindosen får beskjed om å ta mindre medisin enn de skal ha. Det gjelder for øvrig alle som tar dosen for tett innpå blodprøvene. Det var også min motivasjon til å svare i denne tråden.

Fortsatt god påske til dere alle