Viser søkeresultater 61 til 70 av 71
-
17-04-14, 20:35 #61
Sv: Overdosert?
Ho ho ho, hvem skulle trodd at jeg likte matte og hadde god kontroll på det? 13 timer er selvfølgelig ikke under et halvt døgn, men litt over.
Jeg gjør det nesten på samme måten. Jeg tror bildet blir feil ved å ta kveldsdosen kvelden før blodprøve. Etter min mening bør det være over ett døgn mellom hormoner og blodprøve. Jeg tar høyde for at jeg kan ta feil
-
18-04-14, 20:25 #62
Den korrekte måten å ta prøve på er midt imellom to doser. Altså tolv timer siden man tok pillene. Leste et langt, saklig og bra dokument på dette. Og det er jo logisk? Vil du vite hvordan kroppen din har det til daglig eller vil du vite hvordan kroppen din har det når den har vært medikamentfastende i et og et halvt døgn? Hva er egentlig poenget med å ta prøver? Er det å tilfredsstille legen, så spiller det forsåvidt ingen rolle hvor lenge man er medikamentfastende. Men er det å vite hva som skjer i kroppen din, så må du vite hvordan du har det til vanlig og ikke uten medisiner. Men for all del; alle må finne ut hva som funker for en selv. Det viktigste er jo å gjøre det likt hver gang. Men denne informasjonen er det viktig å ta med seg når vi nå stitter her å sammenligner doser og prøversvar med hverandre.
-
19-04-14, 10:44 #63
I en ideell verden tar man blodprøver for å finne ut av hvordan formen er. Men for stoffskiftesyke finnes ikke disse premissene. Selv tar jeg sjelden disse prøvene lenger, men mange må gjøre det for å forsvare medisindosen sin overfor fastlegen. Jeg betviler ikke din påstand om at det beste er å ta prøver mellom to doser, men da må også de riktige premissene være til stede. Da må fastleger vite at det er stor forskjell i blodprøveutslag mellom syntetiske og bioidentiske hormoner. I tillegg må de vite at man trenger å doseres etter symptomer eller mangel på det.
Det jeg er redd for i og med at den riktige kunnskapen ikke er til stede, er at de som bruker Thyroid og tar prøvene for tett innpå medisindosen får beskjed om å ta mindre medisin enn de skal ha. Det gjelder for øvrig alle som tar dosen for tett innpå blodprøvene. Det var også min motivasjon til å svare i denne tråden.
Fortsatt god påske til dere alle
-
19-04-14, 16:03 #64
Skjønner godt poenget ditt. Synes bare det er alt for mange som sammenligner doser og prøvesvar. Det er ikke bra når forutsetningene for prøvene er så ulike. Det blir også noe unyansert å si at dette ikke fungerer for stoffskiftesyke. Jeg er også stoffskiftesyk, og det fungerer for meg, jeg tviler på at jeg er unik og alene. Ja: min lege tror også jeg er overdosert, i den grad at han sendte meg på bentetthetsmåling som jeg ikke har bedt om (som forøvrig var helt normal). Det beste argumentet man kan bruke overfor legen er systematisk og dokumentert overvåking av hvilepulsen. Dette er god dokumentasjon på at stoffskitet er ok og vanskelig å motargumentere.
-
11-05-14, 22:35 #65
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
12-05-14, 00:42 #66
-
12-05-14, 15:24 #67
Egentlig tror jeg legen tror det er farlig å være overdosert, så da tenker han vel at han istedet må skremme meg til å gå ned i dose ... Ganske absurd, for å sende meg til beintetthetsundersøkelse mener han jo er unødvendig.
Jeg har hatt samme fastlege i ti år, og er stort sett fornøyd med ham, så å bytte vil ikke gagne meg. Ellers er det mye vi kan akkedere om, så han skjønner ihvertfall at jeg ikke tar alt for god fisk, som da han mente at jeg burde ta statiner og jeg svarte at jeg først skulle lese boka til professor Uffe Ravnskov "Kolesterol - myter og realiteter" men da den engelske utgaven. Han mente at dr. Ravnskov er kontroversiell og det er jo sant nok, men han er ikke betalt av legemiddelindustrien for sin forskning. Fastlegen har aldri senere anbefalt meg å ta kolesterolsenkende medisin, og jeg måtte senere selv spørre om å ta blodprøve på kolesterolet, kun for å vite verdiene
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
12-05-14, 16:37 #68
Å ha en fastlege som man kan snakke med, og som godtar at man som pasient har egen vilje og respekterer dette er til tider noe av det beste man kan håpe på.
Jeg hadde nok argumentert hardt for den undersøkelsen dersom han er nervøs - og for min egen del - for å ha en baseline til seinere.
Det du sier beviser bare det som vi ser gang på gang... at det er de som tar grep om sin egen situasjon, og ikke blindt overlater den til legene, som klarer seg best.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-05-14, 16:46 #69
Det er han sikkert ikke alene om og tro - men hva med og gi ham noe mer konkret enn tro?
Hvis du åpner tråden Endokrinologer halverte behandlingsdoser i 1973 - så kan du selv velge i flere av innleggene på hvilke(n) utskrift legen fint kan få i Gave av deg.
Dessverre er Dr Lowes nettinfo ikke lenger tilgjengelig
- men se om du ikke kan finne det du trenger i andre linker
(dvs i svarene som marge får i sin tråd).
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-05-14, 19:14 #70
"The number of patients with chronic, widespread pain (a classic symptom of hypothyroidism) increased in the mid-1970s to a point that rheumatologists began totake notice. This occurred shortly after endocrinologists, in 1973 and 1974, recommended cutting hypothyroid patients’ thyroid hormone dosages in half. This reduced patients’ dosages from the equivalent of 200-to-400 mcg of T4 to 100-to-200 mcg. [74][75] The purpose was to raise the patients’ TSH levels. (The new TSH test had recently come into widespread use.)" (...)
"As standard practice at this time, physicians had come to adjust patients’ thyroid hormone dosages to keep their TSH levels within the reference range.[77] As Dr. David Derry wrote in the British Medical Journal, "In 1973 thyroidologists officially endorsed the newly designed TSH test for thyroid function . . . ."[78]
- [74] Evered, D., Young, E.T., Ormston, B.J., et al.: Treatment of hypothyroidism: a reappraisal of thyroxine therapy. Br Med J. Jul 21, 1973; 3(5872): 131–134.
- [75] Stock, J.M., Surks, M.I., and Oppenheimer, J.H.: Replacement dosage of L-thyroxine in hypothyoidism - A Re-Evaluation N. Engl. J. Med., 1974 Mar 7;290(10):529–533.
- [77] Vanderpump, M.P., Ahlquist, J.A., Franklyn, J.A., et al.: Consensus statement for good practice and audit measures in the management of hypothyroidism and hyperthyroidism. The Research Unit of the Royal College of Physicians of London, the Endocrinology and Diabetes Committee of the Royal College of Physicians of London, and the Society for Endocrinology. BMJ. Aug 31, 1996; 313(7056): 539–544.
- [78] Derry, D.M.: Consequences of the TSH. BMJ 2000;320:1332
Source/Kilde: Critique of replacement studies by Dr. J. C. Lowe
Relatert (av dr. Lowe): https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post143644
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
søknadskjema som legen må fylle inn for bruk av Thyroid fra Erfa
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 02-06-10, 17:15 -
Søke NAV om støtte til ERFA?
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 06-05-10, 22:51 -
Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 12-12-09, 21:03 -
Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 18-10-08, 15:48 -
Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 18-10-08, 15:48

Svar med sitat

Bokmerker