Viser søkeresultater 51 til 60 av 71
-
14-06-13, 20:18 #51
Sv: Lavt stoffskifte og forhøyet kortisol
Den moderliga omsorg eller brist därav var avgörande för graden av DNA-metylering - den process som "slås på" eller "av" funktionerna i våra gener. Det visade sig att råttungar som har fått nog av mödravård, utvecklats betydligt fler receptorer för kortisol än de råttungar som inte fått den moderliga omsorg.
Antalet kortisolreceptorer är avgörande för stressinducerade sjukdomar, depression och ångest. De råttungar som inte har fått nog av mödravård laddas med en mycket högre nivå av kortisol under hela livet. Den epigenetiska forskningen har också visat att DNA-metylering är ärftligt, vilket innebär att framtida generationer rat alla måste leva med de epigenetiska förändringar som deras förfäder etablerade.
Source: Epigenetic programming by maternal behavior (via tråden DNA "husker" barndommen)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
11-04-14, 08:22 #52
Overdosert?
Jeg går på Thyroid Erfa, og har hittil dosert etter formen min. Jeg fikk UC i fjor, og medisineres også for dette, for å holde UC i sjakk. Timer til oppfølging gjøres på Gastro medisinsk dagenheten. Jeg har omsider fått én lege å forhold meg til på sykehuset.
I går tok han opp hvem som følger meg opp med stoffskiftet? Han mente jeg antakelig er overdosert; fT4 lå på 30, og fT3 på 25, TSH var ikke målbar.
At TSH ikke er målbart, forklarte jeg kommer av naturlig tyroxin - at det er helt vanlig.
Når det gjaldt de andre prøvene, mente legen at dette bør følges opp kjapt. Jeg fortalte at jeg allerede har time hos fastlegen i slutten av denne måneden for dette.
Jeg har tatt Thyroid siden 2011. NÅ tar jeg 250 mg Thyroid, alt om natten og kjenner ikke hjertebank av dette.
Å ta dem om natten prøvde jeg ut i fjor høst engang, og det har ikke gitt meg problem ellers. D.v.s min form er nesten som i "gamledager".
Kan jeg likevel være overmedisinert og hvor farlig er det? Jeg tror fastlegen kommer til å be meg trappe ned, for han er redd for at Hypertyreose gir osteoporose og kan før til hjerteproblem.
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
11-04-14, 11:04 #53
Sv: Overdosert?
Be om å få henvisning til beintetthetsscan for å få tatt en baseline. Be så om oppfølging om 1-2 år. Da havner du sannsynligvis i glemmebunken uansett - og du har et baselinescan og du blir ikke oppfattet som en helt tverr pasient.
Jeg vet ikke om høydose erfa kan føre til osteoporose. Jeg vil *tro* at når man ikke har andre symptomer på overdosering så er det fordi at kroppen håndterer "overdosen" i motsetning til vaskekte hyper... hvor ma også har symptomene, ikke bare blodverdiene.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-04-14, 20:22 #54
Hvis du tar disen om natten, hvor lang tid gikk det da fra inntak av medikamenter til du tok prøven? Jeg opplevde på kombi med lio og levaksin at prøver som ble tatt svært kort tid etter medisin inntak ble veldig rare. Og dine er veldig høye, særlig ft3, hvordan er hvilepulsen din på denne dosen?
-
12-04-14, 18:46 #55
Mtp osteoperose; legen vet kanskje ikke at Thyroid inneholder calsitonin..
Syntetiske legemiddelindustriprodukter gjør ikke det.
Selv bruker jeg 270 mg erfa hver natt og har sjelden brukt mindre dose (siste fem år).
Jeg bruker også (bl.a) D3&K2 for for noen år siden ønsket min daværende fastlege og prakke på meg Fosamax. Jeg måtte insistere på og få rekvisisjon til beintetthets-måling. Målingen viste at jeg lå godt over gj.snittet ift alder.
Just saying ;)Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
14-04-14, 11:30 #56
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
-
14-04-14, 11:39 #57
Takk Kevlin

Jeg har brukt dosen 250 mg i over ett år. I fjor på denne tiden hadde jeg igjen trappet opp til denne dosen, da mindre dose 3 grain dvs 180 mg ikke virket. Jeg merket tilbakeslaget og økte igjen - først til 3,5 grain, før jeg tok 4 grain. I journalen står det fortsatt at jeg har en dose på 210 mg, så den bør ihvertfall rettes opp så jeg ikke blir "satt ned" på under dette
Jeg har også spurt om å få målt beintetthet, men det synes ikke fastlegen er nødvendig. Sist jeg fikk dette målt var i 2007, da jeg var med i et D-vitaminforsøk på UNN. Ingen ting i veien med bentettheten da ihvertfall.
Det var forresten legen på Gastro som bemerket mine blodverdier, så kan hende får jeg målt beintetthet igjen nå ...
-
14-04-14, 12:11 #58
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-04-14, 14:45 #59
-
17-04-14, 18:28 #60
Kan godt være jeg gjør feil, men jeg hopper over kveldsdosen min og tar den etter prøven er tatt sånn cirka 9 timer etter jeg normalt skulle tatt den. Da er det 33 timer siden sist dose. Tar så normal dose igjen til natten.
Lignende tråder
-
søknadskjema som legen må fylle inn for bruk av Thyroid fra Erfa
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 02-06-10, 17:15 -
Søke NAV om støtte til ERFA?
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 06-05-10, 22:51 -
Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 12-12-09, 21:03 -
Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 18-10-08, 15:48 -
Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 18-10-08, 15:48

Svar med sitat

Bokmerker