Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Nord Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    44

Standard

Hei
    Tusen takk for svar

Du har helt rett i forhold til kolesterolmedisin, min lege satt meg på simvastatin før jeg fikk stoffskifteproblemer. Jeg sluttet med dette da jeg fikk så vondt i muskulaturen, da jeg leste at dette kunne være en bivirkning.

Jeg har nu bestilt enzymene, skal kjøpe c-vitaminer, men i brevet fra endokrinologen til min fastlege skrev han at jeg IKKE skulle ha biologisk medisin !! Så da må jeg ut på fastlegejakt. Hvordan kan jeg finne en som er villig til å behandle meg slik jeg trenger?

Er det noen som vet om en flink fastlege i Bodø?

Mvh Martine

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Diagnose hyper i sep 14. Muligens subklinisk hyper i over 2 år

Sitat Opprinnelig skrevet av Martine Vis post
    men i brevet fra endokrinologen til min fastlege skrev han at jeg IKKE skulle ha biologisk medisin !!
    Hvis din læge er så glad for breve, har du ikke meget at miste ved at skrive et konstruktivt brev til ham, med spørgsmål om han har et andet forslag til din behandling? Du må prøve at gøre din sag til hans, så han begynder at føle ansvar for dig som sin patient. Lige nu gemmer han sig bag endokrinologens brev, uanset at det ikke er endokrinologen men ham selv, som har det faktiske ansvar for dig som patient.

Du kan skrive, at I begge (du og lægen) har måttet konstatere at behandlingen ikke fungerer, heller ikke med tillæg af T3, så må det være nærliggende at teste ud det eneste som endnu er uprøvet af dig - Thyroid Erfa eller Armour Thyroid, som norske apoteker sælger til hypo-patienterne på registreringsfritak. Du kan tilføje, at uanset hvad endokrinologen skriver, gælder det også din familiens velfærd, at ingen muligheder må forblive uprøvet, og at du derfor er villig til at teste naturthyroid ud i f.eks. 6 måneder, på eget ansvar.

Prøv at skrive konkret, sagligt og absolut uden at appellere til hans samvittighed, fordi det kan få ham til at føle, at han kan blive "skyldig med tilbagevirkende kraft" hvis naturthyroid skulle vise sig at virke bedre end de forrige behandlinger. Så ikke et ord om samvittighed, eller andre medfølelse-påkaldende argumenter.

Hellere skriv sagligt, konstruktivt, meget gerne moderat "tørt" og moderat officielt, som om det er en forretning du og lægen skal nå til enighed om. Brug formen "vi" eller "os" relateret til lægen og dig, samt "vi" og "os" relateret til din mand og dig. Skriv IKKE kun på dine vegne!

Forsøg at gøre en fællessag med lægen om din families velfærd, tilknytning til arbejdsmarkedet, fremtidsudsigter osv. - som alt sammen fortjener at naturthyroid bliver testet ud i stil men - din og lægens - "der er alt at vinde og intet at miste" . I værste fald bliver det som hidtil og tilbage til Levaxin, i bedste fald familiens hverdag og fremtidsudsigter forbedret. Prøv at få lægen til at tænke i de baner, i stedet for at give ham (ellers velfortjente) skyldfølelser. Læger er trænet i netop at ignorere skyldfølelser... så det vil alligevel ikke nytte.

Underskriv brevet sammen med din mand, så der står to underskrifter på, og når du skal til lægen næste gang (1-2 uger efter at han modtog det, og har haft tid til at tænke) - tag af sted sammen med din mand. Det er meget vigtigt at lægen oplever din mands tilstedeværelse i denne sag, og din mands støtte. Desuden er din mand frisk og dermed "automatisk objektiv"... og derfor er hans støtte til dig, i lægens øjne, meget mere saglig end du selv kan være (ironi anvendt, men sådan fungerer det desværre ofte). Hovedsagen er, at det er på lægens præmisser tingene sker indenfor det offentlige, så du må prøve at få det bedste ud af det, med din kløgt og med hjælp fra din mand, som bisidder.

Jeg skriver ikke ovenstående for at "kloge mig", men kun for et formidle summen af mine og andres (effektive) erfaringer i lignende sager, i fortiden.

Sitat Opprinnelig skrevet av Martine Vis post
    Så da må jeg ut på fastlegejakt. Hvordan kan jeg finne en som er villig til å behandle meg slik jeg trenger?

Er det noen som vet om en flink fastlege i Bodø?
    Der er flere på forummet som i tidens løb har efterlyst "en god fastlege i Bodø", men positive tilbagemeldinger var yderst få (jeg husker ingen). Nord-Norge er vist ret berygtet for mange ulykkelige hypo-patienter (i hvert fald her på forummet), så det er ikke sikkert, at det bliver let for dig at finde en anden fastlege.

Der er ellers ret mange af dem i Bodø, fremgår det af Legelisten.no. Du kunne måske gennemse disse navnelister og se om der er nogen, du har hørt noget godt om, eller venner/bekendte har måske en læge, de mener er god... og så tjekke dem ud med patientvurderinger på Legelisten?

Håber at det lykkes for dig, på den ene eller anden måde at komme videre. I mellemtiden prøv et stykke tid (5-6 uger mindst) at tage din Levaxin til natten, når du skal sove. Mange her havde en bedre effekt at at skifte medicin-tid fra morgen til nat, uanset om det var Levaxin eller naturthyroid.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hyper og fryser.
    Av jojo75 i forumet Graves sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 16-05-08, 11:22
  2. Fra hyper til hypo..
    Av tollo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 03-10-07, 07:08
  3. Osteoporose av hyper / lav TSH ?
    Av cathrin i forumet TSH
    Svar: 3