Viser søkeresultater 1 til 10 av 86

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Standard Sv: Dosering av erfa thyroid

Det er noe med det å gjøre ting man føler fungerer og er konfortabel med også,
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Troms
    Alder
    46
    Meldinger
    28

Synes dette har vært vanskelig siden det tydeligvis ikke er noen fasitsvar på dosering, men har ekspirimentert litt selv nå. Noen dager har jeg tatt en halv tbl. og noen dager en hel (125mg). Har følt meg mye bedre i formen med en hel og hjertebanken er nesten forsvunnet. Betyr dette at jeg kan ligge på denne doseringen fremover uten problem? Så det stod på boksen at man skulle ta 30 - 125mg pr dag; betyr det at jeg ikke burde gå noe høyere opp i dose? Evt når skal man øke dose?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Dose er individuelt, noen bruker 125 mg andre tre ganger så mye. Jeg bruker nå 125 mg pluss ca 45 mg pluss 12.5-25 mg levaxin.

Du lurer på når du skal øke dose. Selv har jeg økt når den nye dosen ikke kjennes tilstrekkelig ut. Men om du har levd som hypo i mange år, kan det være lett å blande sammen å ha blitt hyper og å tro at du er blitt bedre. selv husket je gikke hvordan det var å være normal. Det kan være lurt å ta blodprøver av og til, og huske hvilken dose du sto på da prøven ble tatt

Det høres jo ut som om du tåler 125 mg nå da?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Eg tek nå 90 mg Erfa og 50 mcg Levaxin. Tek alt dette når eg vaknar, kanskje 20-40 min før matinntak. Tygg Erfaen og svelgjer med vatn. (Ikkje finn på å tygge Levaxin... det kan lett skje når ein tek båe på likt... Eg hadde heilt for^%&+¤ smak i munnen i ca 5 dagar).
    Tek også 10 mg Dhea for å støtte binyrene (tek i lag med frukosten).

Er nokså flink med vitaminar, men ingen superdosar av noko nå for tida.

Lever eit roleg liv om dagen. Heilt utan stress, og opplever nå for fyrste gong på veldig lenge at eg er i fin form heile dagen. Håpar binyrene mine skal restituere seg av seg sjølv ;

Er übertakknemleg til folk her inne, da spes. til Vigdis , for å ha gjeve meg eit spark bak slik at eg konverterte til Thyroid. Livet mitt på Levaxin var ikkje så bra.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sjøl takk, Delisa

Dette er et sted hvor vi hjelper hverandre. Jeg står i takknemlighetsgjeld til 20-30 stykker her inne nå, tror jeg! Så vi gir og tar, det er jo meningen med et slikt forum, en dag kan noen ord du sier hjelpe, en annen dag er det du som trenger litt hjelp og støtte
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Godt å lese om at du har fått det litt bedre Delisa !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

....vil bare lige nævne, at jeg (stadig) føler, der er forskel på, om jeg sluger thyroid'en med et glas vand eller om jeg smelter den under tungen. Føler det sidste er bedst - men måske har det været tilfældigheder, der har gjort, om jeg har fungeret bedre på det ene eller det andet. Måske i sidste ende noget, jeg har spist, drukket eller oplevet /stress.

Nielsigne

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 06-07-12, 00:08
  2. hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte
    Av Emily i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 22-02-12, 08:20
  3. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  4. Sønn med symptomer på lavt stoffskifte men blodprøver innenfor normalen
    Av sisi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 3
    Siste melding: 07-04-10, 10:16
  5. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn