Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
25-06-15, 12:43 #21
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Det er sommer og livet er fint. Jeg jobber og har det bra - psykisk og fysisk. Kjæresten ukependler til konsulentjobben så jeg er alene på hjemmebane på hverdagene og det går finfint. Vi har ikke så mye annet enn eiendeler/eiendom og tre katter (de eier som kjent seg selv, men har nå valgt å spise og sove hos oss) å ta vare på, så det går fint.
Jeg har jevn energi og pussler med tanken på å redusere fra 125mg Erfa daglig + 25µg levaxin annenhver dag til kun de 125mg daglig. Argumentet mot kutt er at jeg er velfungerende på dette, argumentet for kutt er at jeg har liten tro på at den levaxinen bidrar med noe... og de studiene som antyder at fT4-tilskudd faktisk kan bremse stoffskiftet.
Uansett. Det faktum at jeg drar fra jobb, tar en liten (bare rundt en km) geocachetur og deretter ofte jobber fysisk i 1-3 timer utover kvelden uten annet enn litt treningsstølhet (som forøvrig magnesium på kvelden gjør underverker mot, og arbeide som jeg er svært forundret over ikke utvikler seg til betennelser sånn som det pleier om vinteren etter f.eks snømåking) tilsier at jeg og kroppen min har det bra.
Selv om det er en del å hente på å reime inn utglidninger i kosthold og "kos" (jeg er glad i både sjokolade og litt vin, selv om leveren min ikke er det) så... er det fantastisk hvor bra magen og formen forøvrig er nå ifht i 2010. For tiden tar jeg ingen tilskudd fast (men omega3/multivitamin/sink/selen/jod/magnesium "nå og da).
Av mat spiser vi i hovedsak mat vi lager selv av råvarer, ikke halvfabrikkata og lavkarboinspirert. Glutenfritt og laktoseredusert for min del. Ingen av oss tåler laktose i store mengder. Forsøker å kjøpe økologiske grønnsaker der hvor de er bra og vilt når jeg kan få tak i det.
Jeg burde vel forsøke å få inn litt mer trening (etter at jeg er ferdig med å rive veranda). Forøvrig har jeg fokus på å få nok søvn. Siden jeg står opp 6 så er målet å være i senga før kl 23 og jeg forsøker å ha god søvnhygiene... Dvs å redusere mengden lys jeg utsetter meg for de siste timene før senga (programmet f.lux for pc er et godt hjelpemiddel) og å ha et mørkt soverom. Det ser ut til å fungere bra. Da er det bare å fortsette til at gode vaner er spikret som selvfølger.
Kjedelige meldinger herfra kanskje, men jeg håper det kan gi motivasjon til noen også.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16