Med så lav ferritin og B12 vil du ikke få det opp bare med normal kost. Det er vel det du har spist frem til nå, og verdiene er ikke mye og skryte av.
Bruker selv femijern+C da den ikke gir meg magetrøbbel. Kvinner i menstruerende alder skal helst aldri ligge under 15 og ideelt sett i forhold til stoffskiftet (stoffskiftet trenger gode verdier på bla ferritin, B12 og d-vitaminer for og kunne utnytte medisinen) bør den ligge over 70.
B12 bør over 500, og jeg vil tro at det er stor sjanse for at feks folat også er laveren enn den burde.
Bruker ikke B-vitaminer selv da jeg ligger svært høyt på disse siden jeg lever lavkarbo og spiser mye kjøtt (B12) og grønne grønnsaker (folat), men jeg kjøpte nylig Balansert Mega-B-Stress hos Kinsarvik til søsteren min og den gir deg flere av de viktige B-vitaminene.

Lav ferritin, lav B12 og lav d-vitamin gir hver for seg mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte og symptomene fra det lave stoffskiftet vil dermed bli verre.

FT3 skal ALLTID tas når du tar stoffskifteprøver siden det er det virksomme hormonet og det hjelper ikke det spøtt og ha en høy og fin FT4 om FT3 er lav.
Hos deg sier blodprøvene at stoffskiftet er altfor lavt, men du skal jo øke nå.