Viser søkeresultater 1 til 10 av 42

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?

Alat under referanseområdet har absolutt ingen betydning for deg, men ferritin og B12 er begge lave, så du bør få dem opp.
    Savner prøver av FT3 og d-vitaminer på denne listen.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Alat under referanseområdet har absolutt ingen betydning for deg, men ferritin og B12 er begge lave, så du bør få dem opp.
    Savner prøver av FT3 og d-vitaminer på denne listen.
    Holder det med fokus på jern og b12 i maten? FT3 og d-vitaminer ble ikke målt. D-vitaminer ble som sagt målt for 6 uker siden, vet ikke hva det var. Skal høre med legesenteret når jeg bestiller time til ny blodprøve.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Med så lav ferritin og B12 vil du ikke få det opp bare med normal kost. Det er vel det du har spist frem til nå, og verdiene er ikke mye og skryte av.
    Bruker selv femijern+C da den ikke gir meg magetrøbbel. Kvinner i menstruerende alder skal helst aldri ligge under 15 og ideelt sett i forhold til stoffskiftet (stoffskiftet trenger gode verdier på bla ferritin, B12 og d-vitaminer for og kunne utnytte medisinen) bør den ligge over 70.
    B12 bør over 500, og jeg vil tro at det er stor sjanse for at feks folat også er laveren enn den burde.
    Bruker ikke B-vitaminer selv da jeg ligger svært høyt på disse siden jeg lever lavkarbo og spiser mye kjøtt (B12) og grønne grønnsaker (folat), men jeg kjøpte nylig Balansert Mega-B-Stress hos Kinsarvik til søsteren min og den gir deg flere av de viktige B-vitaminene.

Lav ferritin, lav B12 og lav d-vitamin gir hver for seg mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte og symptomene fra det lave stoffskiftet vil dermed bli verre.

FT3 skal ALLTID tas når du tar stoffskifteprøver siden det er det virksomme hormonet og det hjelper ikke det spøtt og ha en høy og fin FT4 om FT3 er lav.
    Hos deg sier blodprøvene at stoffskiftet er altfor lavt, men du skal jo øke nå.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Takk for svar! Jeg tror selv at lave verdier kan være fordi jeg ammer. Det i tillegg til tilstanden "overdosert" i en lang periode har tært på kroppen. Verdiene var på dette nivået også da jeg var gravid. Jeg skal ta en tur til apoteket.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Hei. Jeg prøver meg på å fortsette her i stedet for å lage et nytt innlegg. Som satt økte jeg levaxindosen for 5 uker siden. For to dager siden tok jeg ny prøve. Jeg tok medisinen kl 21 kvelden før og tok prøven 08.45.

Tsh 0,35
    FT4 19
    FT3 4

For tiden sliter jeg med tegn på overdosering igjen, jeg har gått ned 5 kg på 4 uker. Jeg har lagr om kostholdet og økt aktiviteten i denne perioden, men synes allikevel vekttapet er drastisk. Jeg sliter med ekstremt kort lunte, angst, problemer med å sovne, utmattelse, mye vondter i føtter og hender, masse hodepine. Er jeg overdosert? Fastlegen min har ferie og prøvesvarene ble sendt til en annen lege som mente de var helt fine!

I de siste ukene har jeg tatt b - vit, omega 3 med d-vit og litt jern for å få opp litt lave verdier.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg vil si at når du tok hele dosen innen 12 timer før så er de prøvesvarene helt nydelige. Prøvene er altså fine isolert sett, men det er jo DU som er fasiten.

Ellers tenker jeg at vekttapet skal du ikke se så mye på (ennå). Det skjer ofte ved kostomlegging at man taper mye vannvekt i starten. Det er de neste ukene som vil fortelle om det "er drastisk" eller ikke.

De andre symptomene vet jeg sannelig ikke. Kort lunte, angst, søvnproblemer og utmattelse var alle "lave" symptomer hos meg. Og... med verdiene dine kan jeg ikke for mitt bare liv forstå at du er overdosert.

Det kan være at betennelsen svinger hos deg, eller at levaxin ikke virker så godt som den burde.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Takk for svar!

Om så jeg har perfekte prøvesvar, kanskje symptomene ikke forsvinner med en gang? Og jeg har jo følt meg sliten i 10 måneder og fortsatt starter ungene klokken 5-6 HVER morgen Det er mulig jeg bare er en sliten småbarnsmor med søvnmangel?

Jeg mener å huske at jeg har lest TSH burde ligge over 0,5 når man blir behandlet med Levaxin. Men jeg har skjønt at mange her mener at TSH ikke er relevant uansett...?

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg vil si at når du tok hele dosen innen 12 timer før så er de prøvesvarene helt nydelige. Prøvene er altså fine isolert sett, men det er jo DU som er fasiten.

Ellers tenker jeg at vekttapet skal du ikke se så mye på (ennå). Det skjer ofte ved kostomlegging at man taper mye vannvekt i starten. Det er de neste ukene som vil fortelle om det "er drastisk" eller ikke.

De andre symptomene vet jeg sannelig ikke. Kort lunte, angst, søvnproblemer og utmattelse var alle "lave" symptomer hos meg. Og... med verdiene dine kan jeg ikke for mitt bare liv forstå at du er overdosert.

Det kan være at betennelsen svinger hos deg, eller at levaxin ikke virker så godt som den burde.
    Jeg er enig med smgj - jeg tror heller ikke, du er overdoseret. Hvis du har Hashimotos, så har du ikke typiske symptomer på for lavt stofskifte. Samtidig med, at du ikke producerer nok stofskiftehormon, så sendes der ind imellem en større mængde hormon ud i kroppen, når kirtlen bliver nedbrudt. Det er ikke sjovt.

De nævnte symptomer har jeg også, når jeg er ikke får medicin nok.

Når jeg skal have taget blodprøver, så gør jeg det altid fastende, dvs. ingen medicin/kaffe/mad før prøven er taget. Jeg skipper også medicin aftenen før.

T3 på 4 er nok ikke så højt - hvordan ligger referencerne?

Tina

Lignende tråder

1. Utmattet
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 19-08-12, 19:57
  2. Utmattet..hva nå?
    Av Whattodo i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 03-11-11, 09:41
  3. Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 111
    Siste melding: 12-05-10, 13:08
  4. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  5. overdosering
    Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 28-06-07, 21:31

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn