Jeg kjøper d-vit-blodprøver gjennom disse:
http://www.grassrootshealth.net/

Det koster ikke all verden og er bare fingerspissprikking 2ggr årlig. Jeg fikk engang prøven samtidig som en prøve analysert på norsk lab og de var så og si identiske, så den siden av saken er grei.

Dersom det er magnesiumoksid du har nå så kan det forklare at du må ha mer for å få samme virkning. For meg tok det over et år på 400mg magnesium-[blanding fra Solaray]-at før jeg fikk symptomer på at jeg hadde nok. Det skjedde gjennom at lemus gjenoppsto på magnesium og stoppet da jeg sluttet å ta det regelmessig, men byttet til dann og vann, i snitt ca 1 gang ukentlig. Jeg *tror* at det var noen reservoar (les: i bein og muskler etc) som skulle fylles.

Når det gjelder lavkarbo så er det ikke som en graviditet... man kan spise "litt" lavkarbo. ;) Bare forsyn deg med middag, saus og grønnsaker før potet/ris/pasta og kanskje spise middagsrester i stedet for brød og ost til lunch... Det er mange måter å "vri" et kosthold på om man tror man har nytte av det. Med så lav kolesterol så hadde nok jeg vurdert det... for lav kolesterol er ikke bra for kvinner. Det er statistisk sett mye verre enn å ligge i overkant. Og verre jo eldre man blir.