Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
12-05-15, 21:50 #17
Sv: "Fine" blodprøver, struma og jodmangel?
Nå har jeg vært til kontroll, både på rev.poli. og kir.poli.
Kirurgen gikk kjapt gjennom saken; oppdaget strumaet selv i oktober, vært på ultralyd i januar... Blitt værre etter det? NEI! Kirurgen og sykepleieren kikket begge på meg. Nei, jeg har tatt jod-tilskudd og føler selv at strumaet har skrumpet inn, sa jeg.
Kirurgen var litt opptatt av et hus han holdt på å selge og den pågående budrunden, men sykepleieren virket oppriktig interessert i det jeg kunne fortelle om jod-erfaringene og bestilling av tilskudd fra England. Kirurgen konstanterte forøvrig at knutestruma var det snilleste jeg kunne ha inni der, men at det nok var en mening med at jeg kom dit, selv om jeg ikke var interessert i kirurgi...
Så over til blodprøvene:
De nye prøvene tatt 30. april viser:
TSH: 0,89 (0,3-4,2)
FT4: 18,9 (11-22)
FT3: 5,2 (3,1-6,8)
B12: 404 (150-700) (Jeg har husket sprøyta mi ;) )
Ferritin: 168 (10-170)
Hb: 14,8 (11,7-15,3)
Kolesterolet mitt er fortsatt lavt, i nedre grenseland ihht ref.verdi, og TSH har ikke skutt i været, snarere tvert om. Folat er høyt over ref. mens magnesium er litt over ref. Ikke noe å bry seg om, sa de på sykehuset.
Det jeg nå lurer på, er om magnesium kan gi prikking i huden..? I forbindelse med at jeg gikk tom for tabl., økte jeg dosen fra 325 mg til 600 mg. Denne økningen har gjort at krampene i føttene er borte. Men så kom denne prikkingen tilbake da...?
Det tilbakevendende spørsmålet blir da, for mye eller for lite..??
Lignende tråder
-
Forvokst skjoldbukjertel (struma) Blodprøver innenfor "referanse området" Hjelp!
Av frokawaii i forumet Normalverdiene?Svar: 11Siste melding: 05-04-13, 16:35 -
"Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Av Danski i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 23Siste melding: 14-01-11, 13:05 -
"Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 14-11-10, 21:28 -
Alle klassiske symptomer på lavt stoffskifte men har "fine" verdier
Av stavros i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 2Siste melding: 24-04-10, 14:39 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58

Svar med sitat

Bokmerker