Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 42
    Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Standard Sv: Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?

Hei,

Ville bare si som en oppdatering at jeg skal blodprøver om to uker, og da skal de måle ft3, anti-TPO og TRAS. Og så skal jeg be om en historisk utskrift av prøvesvarene. Takk for hjelpen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Sv: Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?

Sitat Opprinnelig skrevet av baresola Vis post
    Ville bare si som en oppdatering at jeg skal blodprøver om to uker, og da skal de måle ft3, anti-TPO og TRAS. Og så skal jeg be om en historisk utskrift av prøvesvarene. Takk for hjelpen!
    Godt at høre.

Måske ville det være bedst, på forhånd at "bestille" historisk utskrift av prøvesvarene? Så ligger det klart til dig, og uden yderligere diskussion når du møder op til blodprøverne?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Ny oppdatering. Jeg har fått time hos spesialist neste onsdag, spent på det! Har på forhånd fått tilsendt en rekvisisjon til blodprøver som jeg skal ta i morgen. Så får vi se!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?

Sitat Opprinnelig skrevet av baresola Vis post
    Ny oppdatering. Jeg har fått time hos spesialist neste onsdag, spent på det! Har på forhånd fått tilsendt en rekvisisjon til blodprøver som jeg skal ta i morgen. Så får vi se!
    Hej Hvilke prøver lyder rekvisitionen på?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Det vet jeg ikke siden det ligger elektronisk. Skal spørre i morgen når prøven tas.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Skal vi se... Jeg tok blodprøver i dag tidlig, 10 glass. Jeg spurte hun som tok prøvene om hva det var, men hun var ikke så veldig informativ. Det jeg kunne lese meg til på lappene var TRAS, anti-TPO, ft3, ft4, kortisol og diverse reumatisme-prøver (?). Det blir spennende å se hva legen jeg skal til sier om resultatene! Oppdatering kommer

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Da har jeg vært hos en lege på medisinsk poliklinikk. Det var både informerende og forvirrende.
    Når det gjelder blodprøver tok jeg 36 ulike prøver og jeg orker ikke å skrive alt ned. De fleste prøvesvarene lå midt i referanseområdet, resten skriver jeg ned her.

Blodprøvesvar:
    S-Ferritin: 15 (10-170)
    S-B12: 373 (140-600)
    S-ALAT 8 (10-45) Utenfor referanseområde
    S-TSH 4,8 (0.27-4.2) Utenfor referanseområde
    S-T4 frtt 14 (12-22)
    S-Anti_TPO 110 (0-35) Utenfor referanseområde
    S-TRAS <1 (0-1.0)

Når det gjelder S-ALAT lurer jeg på om dere vet om det har noen betydning at den er lav? Legen sa nemlig ikke noe om dette.

Det legen sa var at jeg hadde Hashimito. Jeg har ikke lest noe om det, så vet ikke noe om det. Om så min hypothyreose var medikamentutløst har den uansett kommet for å bli. Mine tidligere prøver var veldig opp og ned, han kunne se laaaangt tilbake (10år) og stort sett har jeg vært undermedisinert, dvs med en høy tsh i forhold til hva han ville anbefale en ung, fertil kvinne som han sa. Det er mulig det er derfor jeg hadde en spontantabort. Hva som har skjedd etter denne andre graviditeten er usikkert. Han mente ikke jeg hadde hatt post partum thyroeiditt, siden det tok et par måneder før TSH ble veldig lav, men noe har vært galt siden prøvene har vært både høyt og lavt. Dessverre ble det ikke målt anti-tpo tidligere. En ting han var stusset på var at TSH var 0.25 for 6 uker siden og 4.8 nå. Det kan være fordi jeg har tatt blodprøven til et annet tidspunkt, men uansett var det en markant forskjell siden jeg bare reduserte med 50 mcg Levaxin imellom.

Jeg spurte om muligheten for en kombinasjonsbehandling og da svarte han at først måtte jeg ha gode prøver (TSH under 2, over 0,5) i et år. Hvis jeg da fortsatt ikke følte meg bra kunne vi prøve det. Han sa også at jeg skal ta Levaxin om kvelden for å unngå at opptaket blir hemmet av kaffe og kosttilskudd.

I første omgang skal jeg øke med 100mqg Levaxin i uken (fra 600-700) og nye prøver skal tas om 4-6 uker. Så får vi se. Legen sa det ikke var noe rart at jeg har følt meg sliten! Nå må jeg bare holde ut...

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Alat under referanseområdet har absolutt ingen betydning for deg, men ferritin og B12 er begge lave, så du bør få dem opp.
    Savner prøver av FT3 og d-vitaminer på denne listen.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hedmark
    Alder
    45
    Meldinger
    76

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Alat under referanseområdet har absolutt ingen betydning for deg, men ferritin og B12 er begge lave, så du bør få dem opp.
    Savner prøver av FT3 og d-vitaminer på denne listen.
    Holder det med fokus på jern og b12 i maten? FT3 og d-vitaminer ble ikke målt. D-vitaminer ble som sagt målt for 6 uker siden, vet ikke hva det var. Skal høre med legesenteret når jeg bestiller time til ny blodprøve.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Med så lav ferritin og B12 vil du ikke få det opp bare med normal kost. Det er vel det du har spist frem til nå, og verdiene er ikke mye og skryte av.
    Bruker selv femijern+C da den ikke gir meg magetrøbbel. Kvinner i menstruerende alder skal helst aldri ligge under 15 og ideelt sett i forhold til stoffskiftet (stoffskiftet trenger gode verdier på bla ferritin, B12 og d-vitaminer for og kunne utnytte medisinen) bør den ligge over 70.
    B12 bør over 500, og jeg vil tro at det er stor sjanse for at feks folat også er laveren enn den burde.
    Bruker ikke B-vitaminer selv da jeg ligger svært høyt på disse siden jeg lever lavkarbo og spiser mye kjøtt (B12) og grønne grønnsaker (folat), men jeg kjøpte nylig Balansert Mega-B-Stress hos Kinsarvik til søsteren min og den gir deg flere av de viktige B-vitaminene.

Lav ferritin, lav B12 og lav d-vitamin gir hver for seg mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte og symptomene fra det lave stoffskiftet vil dermed bli verre.

FT3 skal ALLTID tas når du tar stoffskifteprøver siden det er det virksomme hormonet og det hjelper ikke det spøtt og ha en høy og fin FT4 om FT3 er lav.
    Hos deg sier blodprøvene at stoffskiftet er altfor lavt, men du skal jo øke nå.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Utmattet
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 19-08-12, 19:57
  2. Utmattet..hva nå?
    Av Whattodo i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 03-11-11, 09:41
  3. Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 111
    Siste melding: 12-05-10, 13:08
  4. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  5. overdosering
    Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 28-06-07, 21:31

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn