Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
02-05-15, 11:54 #25
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Hei, jeg håper dere alle nyter en fantastisk vår, så godt det lar seg gjøre
.
Tenkte kanskje å skrive litt igjen. Det kan jo være at det er noen som lurer på hvordan det går med den gale damen som prøver å kutte ut stoffskiftemedisin?
Vel, siden sist jeg har skrevet, så har det vært litt vel mange utfordringer i familien forøvrig. Vi har vært i konstant beredskap, så det er vel ikke til å unngå at dette har påvirket helsa vil jeg tro. Etter at jeg trappet ned fra 60 mg erfa thyroid til 30 mg, så gikk jeg vel på det ca en måned tror jeg. Deretter sluttet jeg helt. Jeg har vært helt uten stoffskiftemedisin nå siden en gang i februar.
Nei, jeg ligger ikke i koma, jeg ligger heller ikke på sofaen halve dagen. Jeg forsøker å følge opp med 100% jobb, og oppfølging av familie og hjem. Ja, jeg har vært veldig sliten, men det hadde jeg nok vært uansett, pga de ytre utfordringene. Jeg fikk resultatet av mine siste blodprøver, og disse resultatene var bedre enn de jeg tok i desember, da jeg gikk på 60 mg erfa thyroid.
TSH var nå på 2,2 (0,2-4), fritt T4 på 16,7 (11-23) og fritt T3 på 5 (3,5-6,5). Jeg må vel si at jeg synes disse resultatene var overraskende bra. AntiTPO som hadde økt da jeg begynte med jod, men er nå på vei nedover igjen. Jeg har hatt en stigende kvikksølvkurve lenge, men nå hadde jeg en forholdsvis lav kvikksølvverdi, så mye tyder på at jeg har holdt på med en del utskillelse av kvikksølv. Men, jeg vil vel ikke si at jeg er helt frisk.
Jeg har gått opp 5-6 kg siden i sommer, i forbindelse med nedtrapping etc, som sitter bom fast, uansett hvor sunt jeg spiser. Jeg har vel noen "stoffskiftesymptomer" fortsatt, men ikke så plagsomt mye. Jeg ønsker vekta ned og ønsker meg litt mer energi enn jeg har. Jeg tror nok ikke jeg er helt i mål med magebalanse, må trolig jobbe mer med det. Jeg har vel en følelse av at jeg har altfor høye kortisolverdier. Dette har jo blitt målt før, og alltid vært for høyt før også, og nå med de utfordringene som har vært, så vil jeg tror at kroppen har vært full av stresshormoner.
Forøvrig tenker jeg også på om jeg muligens har problemer med østrogendominans. Spyttprøver jeg tok for et par år siden tydet på det. Jeg lurer også på om stort forbruk av spirer, f.eks kløverspirer kan øke østrogendominans? Noen som vet? Jeg skal til legen til uka, så hvis noen har noen kloke innspill som jeg bør ta opp med legen, så hadde det vært veldig fint. Eller så ønsker jeg dere en fortsatt god helg.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker