Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Smile Sv: Mitt skifte til Erfa fra Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Lavkarbo er i utgangspunktet vektregulerende - de undervektige går opp, de overvektige går ned, og etter en stund havner man på "idealvekt", dvs kroppens idealvekt, ikke den vekten vi oppi hodene våre har bestemt oss for er best. Når det er sagt, så kan stoffskiftet bidra kraftig når det gjelder vektjusteringen.... Det samme kan "brøderstatninger" være - det opplever jeg selv.

Jeg opplever også at stoffskiftet mitt ikke er optimalt, og vekten har økt (før og med Levaxin) og stagnert inntil videre. Har spist Erfa i 4-5 mnd, og det er veldig liten vektnedgang å spore hos meg (og jeg har ca 10 kg over idealvekt).
    Hei Bellis

Flere biter av denne bloggen høres ut som du vanligvis skriver. Den samme "uvørenhet" ... på en god måte. Hadde ikke hatt noe i mot å ha døtre som dere. Armour Thyroid: A Love/Hate Story
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Sv: Mitt skifte til Erfa fra Levaxin

Jeg får se på den bloggen, for nå ble jeg nysgjerrig!

Jeg starta i alle fall på progesteronkrem, først fra helsekosten og så reseptbelagt. Etter de første to ukene med smøring økte jeg til 185 mg Erfa, enten som en naturlig progresjon i økinga, eller så var det pga økende østrogendominans ved oppstart av progesteron. Kanskje begge var delt årsak til nødvendig økning.

Overgangen til Erfa har vært utelukkende positiv med hensyn på å skifte fra syntetisk til naturlig hormon. Formen har også vært stigende, og nærmer seg til tider normal, og tungestørrelsen er fortsatt det avslørende tegnet på synkende form (spesielt kveldstid de dagene jeg har gjort "for mye").

Jeg sier igjen (som jeg sa da jeg slutta på p-piller):
    Jeg er ferdig med syntetiske hormoner. ...og legger samtidig til at jeg håper jeg slipper å svelge den kamelen enda en gang....

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Sv: Mitt skifte til Erfa fra Levaxin

Hvor lenge var Adam i Paradis?
    Tre fine år med Erfa, og jeg har gått over til Thyreoid fra Glostrup fra i høst.

Utover 2017 kjente jeg at Erfa ikke lengre ga den "lille piffen", men at formen var ganske flat. Fulgte med på STTM om utviklinga hos Erfa og visste at noen batcher kunne være slik. Og så slutta de å produsere bokser á 500 stk, noe som irriterte meg.

Legen forskrev derfor Thyreoid, og virkningen var umiddelbar. Jeg var tilbake til normalen!

Jeg må legge til at Erfa aldri var direkte dårlig. I sommer fikk jeg gjenopplivet terrengsykkelen. Bare én gang i høst har jeg sykla med elsykkelen til og fra jobben, ellers har det vært terrengsykkelen. For ett år siden gjenopptok jeg styrketrening. Relativt tung styrketrening (for eksempel 3 sett med 6-10 repetisjoner) med de "store" øvelsene som tar flere muskelgrupper: knebøy, markløft, nedtrekk, roing, hantelpress mm. Og for første gang har jeg fått piggdekk på (den tredje) sykkelen og debuterer som vintersyklist. Målet er å sykle minst en gang i uka til og fra jobb.

Der er status pr i dag.

Lignende tråder

1. Hvordan skifte fra Levaxin / Eltroxin til Armour Thyroid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-11-14, 18:58
  2. 30 Erfa vs 125mcg Levaxin
    Av Beth i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 09-09-14, 16:09
  3. Bytte fra erfa til levaxin og liothyronin...
    Av Mann71 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 19-07-13, 18:17
  4. Erfa kontra Levaxin- styrke..
    Av Flower i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 14-05-11, 09:51
  5. Levaxin + Liothyronin eller erfa?
    Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 30-04-11, 20:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg