Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
12-05-11, 22:13 #1
Erfa kontra Levaxin- styrke..
Om man går fra Levaxin til Erfa og har tatt 75 mg Levaxin før og 10 mg Lio. og hopper over til Erfa og havner på 90 mg.. Hvordan vil dette være i styrke? Utgjør dette like mye i Levaxin og motsatt?
Vet ikke om jeg får frem spørsmålet mitt nok til at det kan forstås..
Takk for alle svar!

(PS! Er min overskrift feilplassert eller feil, bare forandre på den..)Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
13-05-11, 07:42 #2
Sv: Erfa kontra Levaxin- styrke..
Jeg tror jeg forstår hva du mener. Men jeg vet ikke om du kan oversette helt direkte. det er ca 38 mcg T4 og 8-9 mcg T3 i hvert grain, eller 60 mg tablett. Jeg tror at noen trenger mer medisin enn å regne helt konkret på hvert mcg og "oversette" det fra den ene medisinen til den andre. Mens for andre går det helt greit. Jeg tror de virker litt forskjellig, blant annet er det det Anisa skrev et sted, sitat fra Hertoghe, noe med at den virker mykere og snillere enn den syntetisk T3 gjør. Du får ikke så kantete og brå opp- og nedsving som av å ta syntetisk T3.
Min anbefaling er å ta thyroid i flere posjoner utover dagen. jeg fordeler den i 3-4 posjoner og synes det fungerer bra for meg. Men vi er ikke like, prøv deg fram!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-05-11, 09:40 #3
Det du sier der Ruth ang syntetisk T3 er "slemmere"
Gikk på Lio 2 dager - tok to om dagen men det var som om en klo tok tak rundt hjertet ca et kvarter etter inntak som varte i en halv time og pusten ble rar i flere timer pluss at jeg ble helt skjelven/dirring i kroppen og sliten i flere dager etterpå....
Så jeg tror deg på at ERFA er mye snillere ang T3 - enda en god grunn for å gå over til ERFA
-
13-05-11, 14:03 #4
det er mange som får hjertebank av syntetisk T3. Men det kan jo også være at du startet med for høy dose, Vita, at du skulle startet litt forsiktig. Det er alltid lurt enten det er thyroid eller noe annet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-05-11, 17:00 #5
Ja, jeg skrev, men efter et tip fra dig, Ruth.
Han siger "at T3 fra Thyroid-tabletter er allerede proteinbundet og halveres derfor ikke så hurtigt som T3 i ren form, fra tabletterne med syntetisk T3. Det syntetiske T3 er meget hurtigt ud af kroppen igen, hvor det proteinbundne T3 fra Thyroid-tabletter, ikke alene bliver lidt længere i kroppen, men også virker med "blidere" overgange mellem "meget" og "mindre" efter indtagelsen af Thyroid-tabletter. Dette gør, iflg. Hertoghe, Thyroid-tabletterne overlegne i forhold til kombinationsbehandlingen med syntetisk T3+T4."
Hør ham sige det selv her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-05-11, 09:51 #6
Men dersom man øker T4- dosen, er det dermed sagt at man også bør øke
T3?Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
Lignende tråder
-
Levaxin + Liothyronin eller erfa?
Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 30-04-11, 20:02 -
Levaxin idag,Erfa Thyroid imorgen...?
Av annt i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 6Siste melding: 10-02-11, 19:49 -
Fibromyalgi kontra hypothyerose
Av Ruth i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 25Siste melding: 31-08-09, 15:27 -
Styrke forhold mellom Liothyronin og Levaxin
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 14-04-09, 20:55 -
T4 kontra T4 og T3 kombinasjon i behandlingen
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 20-04-08, 12:51
Svar med sitat

Bokmerker